یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۵
 |  8/ آبان/ 1397 - 2:47
  |   نظرات: بدون نظر
46 بازدید بازدید

آخرین اخبار از راهپیمایی اربعین/نظراتی درباره سفر نتانیاهو به عمان/نشست ایران،ترکیه و آذربایجان


در گزیده اخبار سیاسی ۷و۸ آبان بخوانید؛

آخرین اخبار از راهپیمایی اربعین/نظراتی درباره سفر نتانیاهو به عمان/نشست ایران،ترکیه و آذربایجان

توضیحاتی درمورد شنود تلفنی مکالمات «روحانی»، آخرین اخبار و آمارها از راهپیمایی اربعین، سفر ظریف به ترکیه، درخواست کره جنوبی از آمریکا برای انعطاف در مورد تحریم‌های ایران، اروپا در انتظار دستورالعمل آمریکا در مورد کالاهای بشردوستانه، پس از اعمال تحریم‌ها، انتقاد البرادعی از سیاست‌های حکام عرب، ادعای تماس سری عادل‌ الجبیر با ایران، نظراتی درباره سفر نتانیاهو به عمان، دومین جلسه محاکمه متهم به اخلال در بازار ارز، روایتی از «شهر زیبای» کودکان «اصلاح و تربیت تهران» و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه و سه شنبه، هفتم و هشتم آبان ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، در پی انتشار مطلبی  به نقل از رئیس سازمان پدافند غیر عامل در برخی رسانه‌ها با مضمون شنود از تلفن رئیس‌جمهوری، یکی از معاونان دفتر رئیس‌جمهوری به ارائه توضیحاتی پرداخت و در کانال تلگرامی خود نوشت: جهت اطلاع و اصلاح، متن و فیلم پرسش مجری و پاسخ سردار جلالی منتشر می‌شود.

به استناد گفت‌وگوی ویژه خبری (۶ آبان ۹۷) شبکه دو سیما با رئیس سازمان پدافند غیر عامل، اخباری با این مضمون منتشر شده است که سردار جلالی با بیان روایتی از شنود تلفنی مکالمات “روحانی”   به ضرورت تولید گوشی‌های همراه غیرقابل شنود برای مسئولین نظام تاکید کرده است.

در پی نامه سرگشاده اخیر آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، یادگار امام (ره) خطاب به این مرجع عالیقدر شیعه نامه‌ای منتشر ک و از “اسائه ادب” به آیت‌الله شبیری زنجانی، ابراز تاسف کرد.

همچنین رسول منتجب‌نیا در واکنش به نامه آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی به بهانه دیدار این مرجع تقلید با رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد: حتی رژیم‌های طاغوتی هم از بی‌حرمتی به جایگاه مرجعیت هراس داشته‌اند.

در همین رابطه حجت الاسلام عبدالله نوری در واکنش به این نامه  نوشت: نه ‏من و نه شما حق نداریم دین، مقدسات و مرجعیت را برای نزدیک شدن به ‏قدرت و ‏حفظ پاره‌ای امتیازات هزینه کنیم. وضعیت شما قابل درک است ولی ‏راه حل آن منحصر به این حرمت شکنی‌ها نیست.‏

با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و هیئت‌های دانشجویی مراسم عزاداری اربعین سیدالشهدا(ع) در حسینیه امام خمینی برگزار شد. رهبر انقلاب اسلامی پس از عزاداری دانشجویان در سخنان کوتاهی، دل‌های پاک، احساسات صادقانه و ایمان زلال جوانان مومن را زمینه‌ساز جلب تفضلات الهی خواندند و برای دستیابی ملت ایران به همه اهداف بزرگ و آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب اسلامی دعا کردند.

همچنین رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه با اعلام آخرین آمار صدور ویزا برای زائران ایرانی و افغانستانی اربعین حسینی گفت: بیش از دو میلیون روادید برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.

ستاد مرکزی اربعین حسینی هم سهم هریک از مرزهای سه گانه زمینی و مرز هوایی در تردد زوار اربعین را اعلام کرد.

یکی از مسئولان الحشد الشعبی عراق نیز با بیان اینکه در طول زیارت اربعین هیچ گونه کمبود امنیتی و یا خدماتی نداشتیم افزود: مرحله بازگشت زائران امام حسین(ع) از مرز شلمچه آغاز شده است و تا کنون بیش از ۳۵هزار زائر از مرز شلمچه به ایران بازگشته‌اند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین هم با بیان اینکه امکانات لازم برای بازگشت زائران فراهم است، گفت: زائران ارز خود را در داخل خاک عراق دریافت کنند،  البته اگر زائران موفق نشدند ارز را در عراق دریافت کنند، وجوه پرداختی آنها در ایران به آنها بازگردانده می‌شود. همچنین مابه‌التفاوت نرخ ارز نیز به زائرانی که ارز با نرخ ثانوی دریافت کرده‌اند، پرداخت می‌شود.

همچنین معاون اول رییس جمهور که به منظور شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین، به نجف اشرف سفرکرده بود، در دیدار با استاندار نجف یکی از مهمترین اهداف سفرش را قدردانی از دولت و ملت عراق در این کشور به خاطر پذیرایی از بیش از ۲ میلیون ایرانی توصیف کرد و گفت: مراسم اربعین باب تفاهم و دوستی دو ملت ایران و عراق است.

سرلشکر صفوی، مشاور عالی فرمانده کل قوا نیز در توصیفی از مشاهدات خود در راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: حضور چندین میلیونی مسلمانان در راهپیمایی اربعین یک کنگره عظیم جهانی است.

محمد جواد ظریف که برای شرکت در ششمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان به استانبول رفته است، با اشاره به اهداف سفر خو، اعلام کرد: سازوکار مالی اتحادیه اروپا در راستای ادامه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی با ایران در چند روز آینده عملیاتی می‌شود.

ظریف در کنفرانس خبری مشترک وزیران خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان، ظریف از برگزاری نشست سه جانبه بعدی در ایران خبر داد و گفت ممکن است این نشست نه در تهران بلکه در یکی دیگر از شهرهای ایران برگزار شود. وی در بخشی از صحبتهایش از از ترکیه و آذربایجان به خاطر حمایت از برجام تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دومین روز سفر خود به ترکیه با همتای آذربایجانی اش دیدار و در خصوص روابط و همکاری های دوجانبه، موضوعات منطقه ای و جهان اسلام گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی همچنین در دیداری جداگانه با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مورد آخرین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی رایزنی و گفتگو کردند.

کره جنوبی برای جلوگیری از تاثیر پذیرفتن شرکت‌های این کشور از تحریم‌های ایران، از آمریکا درخواست کرده است بیشترین حد انعطاف را در مورد تحریم‌های ایران قائل شود.

همچنین دیپلمات‌های اروپایی هشدار دادند که افزایش تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران این خطر را به وجود می‌آورد که کشورهای دیگر یک سیستم بانکی جایگزین ایجاد کنند که دلار آمریکا را تضعیف خواهد کرد.

سفیر فرانسه در آمریکا هم با اشاره به اینکه اروپا منتظر دستورالعمل آمریکا در مورد کالاهای بشردوستانه، پس از اعمال تحریم‌هاست، درباره ارسال کالاهای بشر دوستانه به ایران پس از اعمال تحریم‌های آمریکا گفته است که آمریکا باید دستورالعمل ارسال این کالاها را روشن کند.

البرادعی، رئیس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی از سیاست برخی کشورهای عربی برای نزدیک کردن روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و خواستار مذاکره با ایران شد و گفت: با وجود اشغال فلسطین با اسرائیل مذاکره می‌کنیم، اما با ایران نه!

همچنین یک رسانه عرب زبان مدعی تماس سری عادل‌ الجبیر با ایران شد. الخلیج آنلاین ادعا کرد که طی هفته‌های گذشته وزیر امور خارجه عربستان با هدف دستیابی به تفاهم با ایران تماس‌های سری با این کشور برقرار کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی مشترک روابط ایران و عراق که جهت شرکت در مراسم پیاده روی اربعین در نجف بسر می‌برد، در تماس تلفنی با برهم صالح گفت‌وگو و از رییس‌جمهور عراق برای سفر به تهران دعوت کرد.

پیرمحمد ملازهی، کارشناس مسائل شبه قاره با اشاره به دلایلی که هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار دارند،‌گفت: چابهار با توجه به موقعیت سوق الجیشی از اهمیت نظامی و اقتصادی برخوردار است. وی با اشاره به اهمیت بندر چابهار و همکاری ایران، هند و افغانستان در این بندر گفت: در واقع بندر چابهار در ساحل مکران تعریف می‌شود که از جنوب بندرعباس تا شمال کراچی یعنی چیزی حدود ۱۶۰۰ کیلومتر را در بر می‌گیرد و تنها بندر ایرانی است که در حوزه اقیانوس قرار دارد.

در حاشیه دیدار با وزیر دادگستری افغانستان نیز رئیس سازمان زندان‌ها گفت:  ۲۲نفر از زندانیان تبعه افغانستان از طریق کمک های مردمی در ماه رمضان از زندان آزاد شدند. اصغر جهانگیر  با اشاره به خدمات ارائه شده به زندانیان اتباع افغانستان گفت: در سال گذشته ۱۴۸ نفر از زندانیان به دلیل بیماری به بیمارستانهای سطح شهر اعزام شدند و ۴۵ نفر بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در رابطه با سفر اخیر نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان با بیان اینکه دیدار نتانیاهو با سلطان قابوس توجیه ندارد، گفت: شخصا این اتفاق را به دور از حکمتی که ما در شخص سلطان قابوس سراغ داریم می بینیم البته وی در دوران حکومت خود در سلطنت عمان همیشه در تلاش بوده تا به عنوان یک میانجی گر برای حل مناقشات پیچیده و منطقه ای وارد شود اما وقتی یک طرف این منازعه رژیم نامشروع اسرائیل است چیزی به عنوان توسعه این نگاه در چارچوب رفتار حکمت آمیز قابل تفسیر و تحلیل نیست.

همچنین قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان این‌که سفر نتانیاهو به عمان با وضعیت عربستان در شرایط فعلی ارتباط دارد، گفت: باید در نظر داشته باشیم که طرح معامله قرن بخشی از استراتژی آشکار آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

در همین رابطه یک روزنامه لبنانی با توجه به تحلیل های کارشناسان رژیم صهیونیستی مدعی شد که سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسقط به مساله فلسطین مربوط نمی‌شود بلکه هدف آن مساله ایران بود.

صبح دوشنبه ٧ آبان، دومین جلسه علنی دادگاه رسیدگی به پرونده متهم اخلال در نظام اقتصادی از طریق بازار ارز، در شعبه ویژه بررسی جرائم مفسدین و اخلالگران اقتصادی استان فارس در شیراز برگزار شد.

روایتی از «شهر زیبای» کودکان «اصلاح و تربیت تهران»

کانون اصلاح و تربیت جایی است برای اصلاح و تربیت بخشی از کودکان و نوجوانان کشورمان جهت دستیابی به زندگی بهتر و همچنین برای دریافت آگاهی از جرایمی که شاید در زمان ارتکاب آنها از تبعات و تاثیرشان بی خبر بودند. در این کانون سعی می شود تا مددجویان زندگی خود را به شکل عادی و مانند دیگر کودکان فرا بگیرند و  برای زندگی پس از کانون آماده شوند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 16137 بازدید

بازدید دیروز: 18764 بازدید

بازدید کل : 1784831 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر