شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳
 |  28/ مهر/ 1397 - 7:08
  |   نظرات: بدون نظر
82 بازدید بازدید

۷۲ درصد از ابلاغ اوراق قضایی در قم الکترونیکی انجام می شود


به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم، اسماعیل جعفری در گفت و گویی افزود: پس از راه اندازی اتوماسیون قضایی در سال ۱۳۸۶ به منظور تسریع و بهبود در ارائه خدمات قضایی و استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات در این حوزه، از سال ۱۳۹۳ طرح خدمات الکترونیک قضایی به عنوان پیشخوان خدمات قضایی در استان قم راه اندازی شد.
وی ادامه داد: طی این مدت ۹ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در نقاط مختلف شهر قم راه اندازی شده و خدماتی از قبیل ارائه و پیگیری دادخواست های بدوی، اظهارنامه، دعاوی طاری، دعاوی اعتراضی شامل تجدیدنظر، واخواهی، اعتراض ثالث، اعاده دادرسی مدنی و فرجام خواهی و ثبت‌ نام ثنا و چاپ ابلاغ الکترونیک به شهروندان قمی ارائه می شود.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تکریم ارباب ‌رجوع، کاهش سفرهای غیرضروری، ارتقای سلامت اداری و‌ قضایی و استفاده شهروندان از فرصت های برابر با رفع موانع اداری را به دنبال داشته است.
جعفری گفت: به‌ موجب ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲، از مهرماه سال ۱۳۹۵ ابلاغ اوراق قضایی به‌ صورت الکترونیک به واسطه ثبت‌ نام مراجعان در سامانه ثنا و ایجاد حساب کاربری قضایی انجام می ‌شود.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار تن در استان قم در این سامانه ثبت‌ نام کرده و دارای حساب کاربری قضایی بوده و اوراق قضایی به ‌صورت الکترونیکی در حساب کاربری آن‌ ها قرار می‌ گیرد.
/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1298 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2002903 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر