دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۰
 |  23/ مهر/ 1397 - 1:12
  |   نظرات: بدون نظر
73 بازدید بازدید

۹۰ درصد ابلاغ های قضایی کرمان بصورت واقعی به دست مردم می رسد


حمید خالقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۴۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی از سال ۹۱ در کشور راه اندازی شد که از این تعداد سه دفتر در استان کرمان قرار داشت افزود: این آمار در حال حاضر در کشور به ۵۲۰ و در کرمان به ۱۵ مورد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ دفتر خدمات الکترونک قضایی در استان کرمان در شهرستان ها و پنج دفتر در شهر کرمان مشغول ارائه خدمات قضایی است اظهار داشت: ۲۲۸ عنوان خواسته در دفاتر خدمات قضایی الکترونیک ذکر شده که افراد با مراجعه به این دفاتر می توانند خواسته های خود را انتخاب و نوع دادخواست خود را تعیین کنند.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان تصریح کرد: ثبت دادخواست مربوط به دادگاه، ثبت دادخواست مربوط به شورای حل اختلاف، اظهارنامه، تجدیدنظر خواهی، واخواهی، اعتراض ثالث، اعاده دادرسی مدنی و فرجام خواهی از جمله اقداماتی است که در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود.
خالقی با اشاره به اقدامات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در آینده نزدیک بیان داشت: اعتراض به قرار دادسرا، اعتراض به رأی شورای حل اختلاف، تمدید پروانه وکلا، ابطال تمبر مالیاتی وکلا، صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، ثبت شکوائیه، مطالبه خسارت ایام بازداشت، واخواست سفته و لایحه از جمله اقداماتی است که بزودی در این دفاتر انجام می شود.
وی با بیان اینکه از سال ۹۵ ابلاغ ها بصورت الکترونیک برای افراد حقیقی و از سال ۹۶ بصورت الکترونیک برای افراد حقوقی ارسال می شود یادآورشد: ۲۱ تا ۲۶ مهرماه هفته خدمات الکترونیک قضایی نامگذاری شده است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات اداره کل دادگستری استان کرمان افزود: علاوه بر ابلاغ الکترونیکی در استان برای اولین بار برای زندانیان طرح مراقبت الکترونیکی انجام گرفته و چند نفر با اجرای پابند الکترونیکی تحت مراقبت قرار گرفته و از زندان آزاد شده اند.
۳۰۲۹/۹۸۹۵

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 17610 بازدید

بازدید دیروز: 18695 بازدید

بازدید کل : 1804999 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر