شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰
سرویس: مقالات
 |  22/ مهر/ 1397 - 3:29
  |   نظرات: بدون نظر
124 بازدید بازدید

سومین کنگره جمعیت زنان مسلمان نواندیش برگزار می شود


آذر منصوری عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: در سومین کنگره جمعیت زنان نواندیش مسلمان اعضای شورای مرکزی و دبیرکل انتخاب می شوند.
وی افزود: در این کنگره اساسنامه و مرامنامه این تشکل سیاسی نیز که با قانون جدید احزاب تطبیق داده شده، مورد رای گیری قرار می گیرد و نمایندگان استان ها از سراسر کشور، گزارش عملکرد دو سال خود را ارائه می دهند.
عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش یادآور شد: مقدمات تشکیل جمعیت زنان مسلمان نواندیش از سال ۸۴ به همت شماری زنان اصلاح طلب آغاز شد و در سال ۸۶ پروانه فعالیت این تشکل سیاسی صادر شد و پس از نوشتن اساسنامه، مرامنامه و برگزاری نخستین مجمع عمومی، این تشکل اصلاح طلب فعالیت های محدود خود را آغاز کرد.
منصوری ادامه داد: با توجه به اتفاقات سال ۸۸ این جمعیت عملا نتوانست فعالیت های عادی خود را انجام دهد تا این که با انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۲، بار دیگر مجمع عمومی برگزار و شورای مرکزی جدید انتخاب شد.
وی همچنین اظهار داشت: در کنگره سال ۹۵ اصلاحاتی در اساسنامه و مرامنامه جمعیت اعمال شد یکی از آن اصلاحات تشکیل هیات داوری و شورای مرکزی بود. این جمعیت فعالیت های زیادی در جهت ترویج و گفتمان سازی مشارکت سیاسی زنان و پرداختن به مقوله زن و نواندیشی دینی انجام داده است.
عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش خاطرنشان کرد: شورای مرکزی فعلی متشکل از ۱۵ عضو و ۶ عضو علی البدل است و این جمعیت در ۲۶ حوزه استانی فعالیت دارد. دبیرکل این جمعیت در طول این سال ها فاطمه راکعی بوده است.
منصوری از اعضای شورای مرکزی این جمعیت را معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی، الهه کولایی و زهرا شجاعی عنوان کرد.
سیام**۳۲۰۲**۱۳۳۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6550 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1639893 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر