جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴
 |  19/ مهر/ 1397 - 9:11
  |   نظرات: بدون نظر
79 بازدید بازدید

۳۸ هکتار از زمین ملی منابع طبیعی در حاجی آباد رفع تصرف شد


ایوب شکاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در همین مدت زمان از تصرف ۱۳۲ هکتار از زمین ملی نیز در قالب پیشگیری از تصرف به استناد تبصره ذیل ماده ٥٥ قانون حفاظت و بهره ‌برداری از جنگل‌ها و مراتع جلوگیری شده است.
این مقام مسوول ارزش ریالی زمین رفع تصرف شده را بیش از ۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اداره منابع طبیعی حاجی آباد هرگونه تخریب و تصرف در زمین های ملی را از طریق کارشناسان خود پیگیری و با این موارد از طریق مجاری قانونی به صورت جدی برخورد می کند.
شکاری تصریح کرد: با فرهنگسازی های صورت گرفته حفاظت از زمین ملی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و قانون نیز به صراحت هر گونه تجاوز و دخل و تصرف در زمین ملی را جرم دانسته است.
شکاری از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف غیرقانونی زمین دولتی در عرصه های منابع طبیعی و همچنین آتش سوزی با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت تماس و اطلاع رسانی کنند.
از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مساحت هرمزگان، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل،۴ میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
شهرستان حاجی آباد در ۱۷۰ کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1334 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1751264 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر