شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۹
 |  19/ مهر/ 1397 - 9:00
  |   نظرات: بدون نظر
48 بازدید بازدید

پیشگیری از وقوع جرم محور فعالیت قوه قضاییه است


به گزارش ایرنا، حسن نیک طبح پنجشنبه درحاشیه نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: سامانه سجام، پل ارتباطی همکاری و همیاری سازمان ها و مردم در راستای پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه است.
وی افزود: درهمین رابطه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اقدام به راه اندازی سامانه دیده بانان پیشگیری (سجام) کرده تا با استفاده از افراد حاضر در منطقه و محله دراین امر مهم از همکاری آنها در راستای پیشگیری از جرایم بهره مند شوند .
رییس دادگستری میناب خاطر نشان کرد: وظیفه جلوگیری از وقوع جرم درسطح جامعه به عهده قوه قضائیه می باشد پر واضح است که قوه قضائیه به تنهایی از عهده این مهم بر نمی آید لذا همکاری و همیاری دیگر سازمان ها و مردم را می طلبد.
نیک طبع همچنین یاد آور شد: پیشگیری باید بر مبنای اصول ارزش ها و منطبق با بوم شناسی اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد، لذا پیشگیری از وقوع جرم منحصر به جرم نیست و شامل معضلات، اختلافات و مسائل زمینه ساز جرم نیز می باشد.
وی بیان داشت: از طرفی پیشگیری امری فرابخشی است وهمه قوای سه گانه کشور ، دستگاهها و نهادها در آن مشارکت دارند .
این مقام قضایی، هدف اصلی از تشکیل ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم را تاسیس بزرگترین تشکل مردمی، جلب مشارکت عامه مردم و انسجام بخشیدن به تلاش های مردمی و نهادهای مدنی کشور برای اصلاح جامعه ، تعمیق امنیت و تضمین سلامت اخلاقی اجتماعی در مقیاس جغرافیای انسانی کشور با مسوول ساختن غیر مستقیم مردم در تامین پایداری امنیت عنوان کرد.
وی یاد آور شد: در این سامانه افراد مختلف جامعه بصورت داوطلبانه و اعلام تمایل خود به صورت افتخاری برای همکاری و فعالیت با آگاهی از اهداف و برنامه های ستاد مقررات آن را پذیرفته و آمادگی خود را ازطریق ثبت نام در سامانه یاد شده اعلام می کنند.
۷۱۹۴/۶۰۴۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4938 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1754868 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر