جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۸
 |  19/ مهر/ 1397 - 8:36
  |   نظرات: بدون نظر
57 بازدید بازدید

عامل تخریب منابع طبیعی به کاشت درخت محکوم شد


علیرضا قاسمی مجاهد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این فرد در یکی از روستاهای فامنین با استفاده از تراکتور اقدام به تخریب عرصه منابع طبیعی کرده بود.
وی اضافه کرد: برای این فرد مجازات حبس پیش بینی شده بود که به منظور فرهنگسازی حفاظت از انفال حکم جایگزین حبس اجرا شد.
رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: علاوه بر این دادگاه یک متخلف را به حفر کانال حفاظتی در حاشیه اراضی ملی محکوم کرد که این حکم هم اجرایی شد.
قاسمی مجاهد گفت: چنانچه متهمان در اجرای حکم کم کاری یا کوتاهی کنند، با گزارش منابع طبیعی به دادگاه، حکم حبس در مورد آنها اعمال می شود.
وی گفت: صدور احکام جایگزین حبس راهکار مناسبی برای حفظ منابع طبیعی است که با همکاری قضات در شهرستان های فامنین، بهار و اسدآباد انجام شده است.
رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اضافه کرد: متهم به جای حضور در زندان، با نظر قاضی موظف به غرس نهال برای مدت مشخص با نظارت اداره متولی می شود.
قاسمی مجاهد ادامه داد: مجرم موظف است نهال غرس شده را آبیاری، مراقبت و حفاظت کرده تا با رشد نهال به احیای عرصه جنگلی کمک کند.
خرداد سال ۹۴ شعبه یکم دادگاه کیفری شهرستان بهار ۲ متجاوز به منابع طبیعی را به ۲ سال حبس و خرید و اهدای کتاب مجموعه قوانین منابع طبیعی به کتابخانه یک روستا محکوم کرد.
۴۵۴ فقره پرونده مرتبط با تخلف از قوانین حوزه حفاظت از اراضی ملی این استان نیمه نخست سال جاری در محاکم قضایی تشکیل شده است.
۷۵۲۶/۲۰۸۷

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12354 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1980742 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر