جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۶
 |  19/ مهر/ 1397 - 11:46
  |   نظرات: بدون نظر
76 بازدید بازدید

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی: قانون پذیری باید نهادینه شود


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری روز پنجشنبه در جمع اهالی شهرک پرواز تبریز در مسجد چهارده معصوم (ع)، دلیل بسیاری از ناهنجاری ها، تخلفات و جرایم را ناشی از عدم تمکین به قانون و رعایت نکردن مقررات مصوب بیان کرد و افزود: آشنایی به قانون و پذیرش آن توسط آحاد مردم می تواند جلوی بسیاری از جرایم در استان و کشور را بگیرد.
وی با اشاره به تغییر قانون و اجباری شدن ثبت معاملات در دفاتر اسناد رسمی، به شهروندان توصیه کرد در معاملات املاک و اموال خود از معامله با اوراق عادی و غیررسمی پرهیز کنند و حتی الامکان در دفترخانه رسمی اقدام به ثبت معامله کنند.
حجت الاسلام مظفری، عدم استقبال عموم از اجرای قانون پیش فروش ساختمان را موجب بروز انواع و اقسام تخلفات و تشکیل پرونده های حقوقی در دستگاه قضایی دانست و ادامه داد: بر همین اساس فروش یک واحد ساختمانی به چندین نفر و تشکیل پرونده های کلاهبرداری در دادگستری به تلف شدن وقت ارباب رجوع و دادگاه ها منجر می شود.
وی، معضل چک های برگشتی را از دیگر موارد چالشی دادگستری ها اعلام کرد که با نظارت بانک ها و اِعمال محدودیت در صدور دسته چک می توان از برگشت چک ها جلوگیری کرد.
حجت الاسلام مظفری، افزایش طلاق را جزو مشکلات مهم اجتماعی و فرهنگی جامعه دانست که در بسیاری از آنها اختلافات خانوادگی منشاء اثر بوده و متاسفانه والدین زوجین، خود آتش بیار معرکه می شوند و موجب طلاق می شوند.
وی بر ضرورت مقابله با گران فروشی و احتکار اجناس در شرایط کنونی کشور و استان تاکید کرد و از اصناف و تولید کنندگان اقلام مورد نیاز مردم خواست تا در داد و ستدهای خود شرایط اقتصادی و معیشت مردم و رضای خدا را در نظر بگیرند و از گران فروشی و احتکار بپرهیزند.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی حل مسایل و مشکلات جامعه را بدون مشارکت مردم غیرممکن دانست و بر گسترش فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی تاکید کرد.
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12070 بازدید

بازدید دیروز: 1267 بازدید

بازدید کل : 1632741 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر