دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷
 |  18/ مهر/ 1397 - 6:24
  |   نظرات: بدون نظر
73 بازدید بازدید

یک اتهام جدید به پرونده واردکنندگان تلفن همراه اضافه شد


حسن تردست عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره کم و کیف برگزاری هشتمین جلسه محاکمه واردکنندگان تلفن همراه که امروز (چهارشنبه) ۱۸ مهر در شعبه اول دادگاه های ویژه و با حضور عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران برگزار شد اظهار داشت: در جلسه امروز دادستان تهران، مبلغ این پرونده را ۴۹۲ میلیارد تومان عنوان کرد در حالی این مبلغ مربوط به یک نفر یا یک شرکت نیست و برای ۴۰ شرکت است.
این وکیل دادگستری و قاضی سابق دادگستری اضافه کرد: همچنین دادگاه یک اتهام جدید تحت عنوان «مشارکت» را به اتهام متهمان این پرونده اضافه کرد. در حالی که طبق قانون دادگاه باید پرونده را ابتدا به دادسرا بازمی گرداند تا کیفرخواست اصلاح شود و سپس به موارد مطروحه در کیفرخواست رسیدگی کند.
به گفته تردست، قرار است جلسه بعدی رسیدگی به پرونده واردکنندگان تلفن همراه، روز یکشنبه هفته آینده برگزار شود.
به گزارش ایرنا، تعداد متهمان پرونده واردکنندگان موبایل، ۱۶ نفر است که «اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی از طریق گرانفروشی کلان»، اتهام اولیه این افراد بود.
دادستان تهران در جلسه هشتم محاکمه متهمان پرونده مزبور گفته است: اکثر شرکت‌های واردکننده با هدف تحصیل سود هنگفت بدون در نظر گرفتن قیمت اعلام شده از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، گوشی‌های تلفن همراه را به قیمت ارز آزاد به فروش رسانیده‌اند؛ به نحوی که تعداد ۴۰ شرکت واردکننده گوشی‌های تلفن همراه در مجموع و در نتیجه گرانفروشی‌های کلان مبلغ ۴۹۲ میلیارد و ۷۴۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۱۴۳ ریال درآمد نامشروع تحصیل کرده‌اند؛ در این میان تعداد ۱۶ شرکت پرونده‌های حاضر، در مجموع مبلغ ۲۷۸ میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۸۳۶ ریال درآمد نامشروع تحصیل کردند.
اجتمام *ع.ی * ۳۰۶۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11333 بازدید

بازدید دیروز: 18695 بازدید

بازدید کل : 1798722 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر