جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴
 |  27/ شهریور/ 1397 - 11:56
  |   نظرات: بدون نظر
60 بازدید بازدید

دستگاه های متولی در پیشگیری اعتیاد ضعیف عمل کردند


یوسف خدادادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: معاونت اجتماعی دادگستری مطالعاتی در این زمینه انجام داده و علل و عوامل گرایش به مواد مخدر مشخص شده که برای کاهش آن باید راهکار های عملی تدوین شود .
وی بابیان اینکه یکی از علل و انگیزه‌های شیوع مصرف موادمخدر محیط کار و کارگری بوده است افزود: مصرف مواد به شکل تفننی و با هدف کاهش آلام از دیگر دلایل گرایش جوانان به موادمخدر است .
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: هیچ معتادی با انگیزه اعتیاد به سراغ مصرف مواد نمی رود و در تحقیقات بعمل آمده آنها هیچ وقت فکر نمی کردند در دام اعتیاد گرفتار شوند.
خدادادی مشارکت همگانی در پیشگیری از اعتیاد را ضروری دانست و گفت: آموزش و پروش ،دانشگاه ها ،ادراه کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی با برنامه های متنوع در جهت فرهنگ سازی برای پیشگیری از اعتیاد و کاهش اسیب های اجتماعی می توانند نقش موثری را ایفا کنند .
وی بر لزوم استفاده از راهکارهای علمی و تجارب عملی در زمینه کاهش آمار آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد تاکید کرد و افزود: تمام سازمان ها و آحاد مردم در خصوص مهار اعتیاد و کاهش آمار معتادان باید تلاش و با تعامل و انسجام بیشتری در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی وارد میدان شوند.
به گفته وی ، خانواده‌ها ، مدارس و محیط های کاری نیز باید بیش از پیش به مقوله پیشگیری اعتیاد و بهره مندی از آموزه های علمی و توصیه های کارشناسی اهمیت دهند و نهادهای فرهنگی و آموزشی از جمله صدا و سیما در این بسیج همگانی باید پیشگام باشند .
خدادادی بیان کرد: اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با برگزاری کارگاه های آموزشی در محیط های کارگری و دانشگاه ها و آموزش و پرورش هم با اجرای برنامه های آموزشی در بین دانش آموزان و دانشجویان می توانند آسیب های حاصل از اعتیاد را اطلاع رسانی کرده و به آگاه سازی اقشار جامعه کمک کنند .
خدادادی ساماندهی کمپ های اعتیاد را یادآور شد و گفت: در صورت نیاز می توان کمپ های اعتیاد را با هدف ساماندهی افراد معتاد و جمع آوری آنها از حاشیه شهرها افزایش داد.
استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت یک میلیون و ۳۰۰هزار نفری آن به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 16090 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1745129 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر