دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۲
 |  17/ شهریور/ 1397 - 5:22
  |   نظرات: بدون نظر
107 بازدید بازدید

خراسان جنوبی به لحاظ تصادفات نمره قابل قبولی ندارد


به گزارش ایرنا حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا روز شنبه در نشست کمیته هماهنگی دستگاه‌ های مربوط برای کاهش نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در عین حال افزود: موضوع رانندگی تنها مربوط به راهنمایی و رانندگی نبوده و همه دستگاه ها در آموزش فرهنگ راهنمایی و رانندگی مسئول هستند.
وی تاکید کرد: باید با رانندگان متخلف در نخستین پلیس راه برخورد شود، تخلف راننده لحاظ و اعمال قانون شود ضمن اینکه حضور پلیس در محورهای فرعی و روستایی مورد توجه باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: خطای انسانی بخشی از علت تصادف را به خود اختصاص داده اما به معنای مطلوب بودن زیرساخت ها و وسایل نقلیه نیست.
وی افزود: بخش دیگر به دستگاه‌های زیر ساختی بر می‌گردد و اقداماتی در راستای کاهش تلفات جاده ای انجام شده و آمدیم تا حضوری بررسی کنیم.
وحدانی نیا تصریح کرد: راه انداری باند دوم بیرجند – قاین، یک طرفه کردن مسیر رفت و برگشت، آشکارسازی، نصب دوربین های مداربسته و کنترل سرعت باید مورد توجه باشد.
وی گفت: برخی محورهای استان به دلیل وجود بازارچه‌های ترانزیتی نیاز به کار داشته و در کنترل راه‌ های فرعی باید تلاش بیشتری شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۲۷ نقطه پرتصادف در استان سال ۱۳۹۵ شناسایی و مصوب شده است.
اسدالله جلال زاده افزود: طرح و اعتبار اصلاح ۱۲ نقطه از نقاط پرتصادف ابلاغ شده و در حال انجام مناقصه هستیم.
وی اظهار داشت: برای کاهش خطرات جاده ای در محور بیرجند – قاین، شیارهای فنی ایجاد شده است و ۵۹ میلیارد تومان برای ایمنی راه ها نیاز داریم که اگر اعتبار لازم تامین شود اقدامات بزرگی در راستای کاهش تصادفات جاده ای انجام می شود.
معاون راهداری خراسان جنوبی گفت: دوربین ها در بیشتر راه های شریانی نصب شده و با افتتاح باندهای دوم، دوربین های ثبت تخلف در سراسر محور قاین – بیرجند هم عملیاتی می شود.
وی نبود برق را یکی از مشکلات اصلی در جاده های کویری استان عنوان کرد و افزود: برای ایجاد سکوی پلیس در این نقاط در حال پایش محورها هستیم.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی شانزدهم مرداد امسال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تصادفات درون و برون شهری با یکهزار و ۹۶۰ فقره ۱۱ درصد افزایش داشته است گفت: در زمینه تصادفات جرحی ۱۱ درصد و خسارتی ۱۲ درصد افزایش و در تصادفات فوتی با ۸۳ نفر فوتی تغییری شاهد نیستیم.
سردار مجید شجاع ششم شهریور امسال در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید پلیس راه و پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۴ نفر در سطح جاده های استان جان باختند که عامل ۷۰ درصد تصادفات، انسانی است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی بیش از ۱۰ هزار کیلومتر جاده دارد اظهار داشت: روزانه ۱۷ هزار خودرو از این مسیرها عبور می کنند و اگر رعایت قوانین و مقررات فرهنگ نشود پلیس به تنهایی قادر به مدیریت نخواهد بود.
استان خراسان جنوبی به سبب همجواری با ۶ استان کشور و مسیر عبوری به سمت مشهد مقدس در اغلب فصول سال راه های پرتردد دارد و بیشتر راه های این استان به دلیل نزدیکی به مرز شرقی و وجود بازارچه های مرزی مسیر تردد خودروهای سنگین باری است.
بسیاری از راه های خراسان جنوبی دوطرفه بوده و عملیات دوبانده سازی در آنها از جمله بیرجند- قاین و بیرجند – دیهوک – راور در دست انجام است.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 20821 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2046025 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر