جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۸
 |  16/ شهریور/ 1397 - 9:55
  |   نظرات: بدون نظر
61 بازدید بازدید

طرح صیانت از خانواده در گلستان استمرار می یابد


براساس اعلام روز جمعه دادگستری به ایرنا هادی هاشمیان با اشاره به حمایت دستگاه قضایی از بنیاد صیانت از خانواده تا طرح مشاور همراه اظهارداشت: طبق بررسی ها پایین بودن میزان شناخت زوجین جوان از یکدیگر و تکالیف زندگی مشترک در بسیاری از موارد علت جدایی آنها بوده و به همین علت اجرای طرح صیانت از خانواده در استان گلستان آغاز شد.
وی با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: در این طرح زوج هایی که در آستانه آغاز زندگی مشترک هستند، علاوه بر آموزش های بهداشتی در دوره های آموزشی با مباحث روانشناختی و حقوقی آشنا و از تکالیف و وظایف شرعی خود آگاه می شوند.
به گفته وی، در این طرح زوجین پس از ازدواج نیز تا چند سال پایش می شوند تا در صورت نیاز کمک های روانشناسی و حقوقی دریافت کنند.
رییس کل دادگستری گلستان اضافه کرد: این طرح به صورت پایلوت در علی آباد کتول اجرا شد که نتایج خوبی هم داشت و هم اینک در همه شهرهای استان اجرای آن آغاز شده است.
هاشمیان، حضور قضات زن و مشاوران در محاکم خانواده و اطفال و فعال کردن دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان را از دیگر طرح هایی برشمرد که در حوزه قضایی استان برای تحکیم بنیان این نهاد دنبال می شود.
وی در ادامه افزود: با توجه به حساسیت و سختی کار همکاران قضایی در محاکم و به منظور کاستن آسیب های محیط کار بر خانواده کارکنان نیز طرح مشاوره همراه در استان اجرا می شود.
به گفته وی، این طرح بامشارکت اداره کل بهزیستی استان اجرایی شده و در قالب آن خدمات مشاوره ای به کارکنان قضایی و اداری و اعضای شورای حل اختلاف استان و خانواده های آنها با تخفیف ارائه می شود.
هاشمیان افزود: طرح ازدواج آگاهانه از دیگر برنامه ها بوده که کارکنان مجرد در قالب کارگاه های آموزشی معیارهای درست انتخاب و مهارت های رفتار و تعامل در زندگی مشترک را فرامی گیرند.
۱۶۴۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12222 بازدید

بازدید دیروز: 15519 بازدید

بازدید کل : 1866145 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر