یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۰
 |  15/ شهریور/ 1397 - 11:48
  |   نظرات: بدون نظر
96 بازدید بازدید

۱۲ حلقه چاه آب غیرمجاز در دیواندره مسدود شد


محمد محمدی روز پنچشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این چاه ها با مساعدت و همراهی دادستان انقلاب و عمومی شهرستان و صدور حکم قضایی مسدود و پلمب شدند.
وی با اشاره به کمبود آب شرب در شهر دیواندره افزود: عامل اصلی کم آبی استفاده از چاه های غیر مجاز است که بطور میانگین حدود ۱۰۰ هزار لیتر برای ۴۰ هکتار اراضی کشاورزی در شبانه روز از این چاه ها برداشت می شد.
محمدی آب رها سازی شده از سد سیازاخ را حدود ۳۰۰ هزار لیتر در روز اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر با مسدود و ضبط کردن پمپ و متورهای آب این چاه ها، وضعیت تامین آب شرب شهری در دیواندره بهتر شده است.
رئیس اداره منابع آب دیواندره تاکید کرد: دادستان در این بخش مساعدت خوبی با این اداره داشت و با دستور قضایی از جمله برخورد با چاه های غیر مجاز و تخلفات بخش آب از طریق تذکر، امور آب را در انجام وظایف کمک کرده است.
محمدی گفت: بر این اساس بیشتر مشکلات حوزه آب شهرستان مرتفع شده و در اکثر موارد تخلفات این حوزه با توجه به اهمیت آن خارج از نوبت در محاکم قضایی رسیدگی می شود.
مدیر اداره منابع آب دیواندره اضافه کرد: با توجه به کاهش سطح آب های زیرزمینی، قدم های مثبتی برای حفاظت از این منابع آبی برداشته شده است.
وی افزود: اداره منابع آب به عنوان متولی آب در حوزه عملکردی به عنوان نماینده شرکت آب منطقه ای کردستان با هر گونه تخلف و سوء استفاده و برداشت غیر مجاز از آب های سطحی و زیرزمینی و تصرف بستر رودخانه ها برخورد جدی و قانونی می کند.
محمدی اظهار داشت: مردم در این روزها صرفه جویی در مصرف آب را در اولویت قرار دهند تا در ایام باقیی مانده فصل تابستان مشکلی از نظر کمبود آب شرب در شهرستان نداشته باشیم.
۵۴۰ حلقه چاه آب مجاز در دیواندره وجود دارد.
شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی سنندج قرار دارد.
۷۳۵۳/۹۱۰۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7782 بازدید

بازدید دیروز: 17843 بازدید

بازدید کل : 1895319 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر