یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۱
 |  15/ شهریور/ 1397 - 11:31
  |   نظرات: بدون نظر
57 بازدید بازدید

چیدمان ظاهری عامل تحریک کودک آزاران است


نیره عابدین زاده روز پنجشنبه در چهارمین همایش سلامت مادر و فرزند در مشهد افزود: به عنوان نمونه در پرونده کودک آزاری و قتل دختر هفت ساله افغانستانی که هفتم فروردین گذشته در شهرک شهید رجایی مشهد رخ داد قاتل موهای زیبای این دختر را عامل محرکی برای انجام کودک آزاری بیان کرده بود.
وی ادامه داد: مبتنی بر پرونده های موجود کودک آزاری فقدان آموزش کودک نسبت به حفظ حریم خصوصی، تنها گذاشتن کودک با افراد ناآشنا، کلاسهای خصوصی و ارتباط کودکان در فضای مجازی از مهمترین بسترهای ایجاد کودک آزاری هستند.
معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: بازیهای رایانه ای نیز از عوامل تحریک برای بچه ها هستند بنابراین والدین باید بر همه ارتباطات فرزندانشان در فضای مجازی نظارت داشته باشد.
وی افزود: در اکثر پرونده ها، کودک آزاریها از ناحیه افراد آشنا و محارم بوده است. در صورت وقوع کودک آزاری، کودک را باید از محیط خطر دور کرد و اورژانس اجتماعی از بهترین همراهان والدین و کودکان است لذا در صورت وقوع کودک آزاری باید این موضوع به سرعت به اورژانس اجتماعی با شماره تماس ۱۲۳ و در صورت جدیتر بودن خطر، به دادستانی اعلام شود.
عابدین زاده ادامه داد: تا کنون هزار مادر در مشهد از طریق همایشهای سلامت مادر و فرزند آموزشهای لازم را در خصوص پیشگیری از کودک آزاری دیده اند.

*۹۰ درصد کودک آزاریها از سوی آشنایان
نایب رئیس سازمان نظام روانشناسی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: کودکان همیشه از آسیب پذیرترین گروههای جامعه هستند.
دکتر حمید اصغری پور افزود: کودک آزاری جنسی عوارض زیادی برای کودکان به همراه دارد که خشم، ترس، اضطراب و افسردگی از آن جمله می باشد که ممکن است با گذر زمان به موارد پیچیده تری تبدیل شود.
وی ادامه داد: طبق تحقیقات صورت گرفته حدود ۹۰ درصد از کودک آزاریهای جنسی از سوی آشنایان و نزدیکان کودک صورت می گیرد و بیشتر نیز توسط مردان انجام می شود.
نایب رئیس سازمان نظام روانشناسی خراسان رضوی گفت: در بسیاری از موارد کودکانی که مورد سوءاستفاده قرار می گیرند موضوع را از ترس اینکه والدین وی را مقصر بدانند مطرح نمی کنند.
وی افزود: متاسفانه در خانواده ها مسائل جنسی نوعی تابو هستند و شرایطی برای کودکان فراهم نمی شود تا در این خصوص با والدین خود صحبت کنند. والدین باید در خصوص مسائل جنسی با کودکان صمیمانه صحبت کنند و آگاهسازیهای لازم را انجام دهند. تربیت جنسی کودک از زمان تولد آغاز می شود.
‘همایش سلامت مادر و فرزند’ به صورت ادواری با مشارکت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، دادستانی مشهد، اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، اورژانس اجتماعی، شهرداری مشهد و سایر نهادهای مرتبط در مشهد برگزار می شود. چهارمین دوره این همایش امروز در مشهد با رویکرد پیشگیری از کودک آزاری ویژه مادران شاغل در ادارات دولتی برپا شد.
۷۵۰۵/۱۸۵۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5409 بازدید

بازدید دیروز: 17843 بازدید

بازدید کل : 1892946 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر