شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۰
 |  15/ شهریور/ 1397 - 2:02
  |   نظرات: بدون نظر
70 بازدید بازدید

مرکز داوری همدان پاسخگوی مسائل حقوقی بازرگانان است


به گزارش ایرنا، علی اصغر زبردست روز پنجشنبه در اجلاس روسای مراکز داوری اتاق ایران که به میزبانی همدان در هتل باباطاهر این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مراودات خارجی و صادرات لازمه توسعه اقتصادی و پیش نیاز این امر تسلط بر مسائل حقوقی بین المللی است.
وی افزود: این دانش بسیار تخصصی و خارج از توان و فراگیری فعالان اقتصادی است و از اینرو مرکز داوری با هدف مشاوره، راهنمایی و رسیدگی به مباحث حقوقی واحدهای صنعتی و تولیدی در اتاق بازرگانی تشکیل شد.
زبردست با اشاره به جایگاه قانونی اتاق بازرگانی در کشور گفت: اتاق بازرگانی در حمایت از فعالان اقتصادی بسته های پشتیبانی و مشاوره خوبی تدارک دیده است.
رئیس مرکز داوری همدان نیز در این اجلاس به سابقه راه اندازی این مرکز از سال ۱۳۹۲ در استان اشاره کرد و افزود: ۱۰ داور ملی و بین المللی کار حل و فصل مباحث حقوقی بازرگانان، تجار و فعالان اقتصادی را در همدان به عهده دارند.
فریدون جعفری اظهار داشت: داوران فعال در این مرکز دارای مدارج علمی در مقطع دکترای حقوق و سابقه قضاوت و وکالت هستند، اما از زمان راه اندازی آن تاکنون فقط ۱۰ پرونده به این نهاد ارجاع شده است.
وی علت این موضوع را استقبال نکردن و ناآگاهی فعالان اقتصادی دانست و گفت: صاحبان صنایع بیشتر برای رفع مشکلات حقوقی خود به سیستم دادگستری مراجعه می کنند و با مرکز داوری اتاق بازرگانی غریبه هستند.
جعفری خاطرنشان کرد: خدمات حقوقی در مرکز داوری اتاق بازگانی با بهترین کیفیت و رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
همدان ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در بخش های مختلف دارد.
۷۵۲۷/۲۰۹۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 16616 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1649959 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر