یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱
 |  15/ شهریور/ 1397 - 10:41
  |   نظرات: بدون نظر
23 بازدید بازدید

مراکز داوری ازدحام در مراجع قضایی را کاهش می دهد


به گزارش ایرنا علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در نشست با مرتضی شهبازی نیا رییس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری کشور با بیان اینکه جامعه ما نیاز به معاضدت حقوقی و قضایی دارد گفت:به دلیل پیچیدگی قوانین و تنوع مسایل شاید مردم چندان توان و دانش حقوقی لازم را برای پیگیری حقوق خود نداشته باشند بنابراین نیاز است که کانون های وکلا به عنوان پشتیبانان حقوق مردم در زمینه آموزش و معاضدت آنها نقش آفرینی کنند.
وی با تقدیر از ورود کانون های وکلا در جهت تحقق حقوق شهروندی گفت:بهترین ضمانت اجرایی برای تحقق منشور حقوق شهروندی، آشنایی مردم به حقوق خود است که کانون های وکلا در زمینه افزایش دانش مردم نقشی برجسته دارند.
آشناگر با اشاره به حرکت های کانون وکلای دادگستری در حوزه حقوق زنان و کودکان اضافه کرد: خشونت علیه زنان و یا کودک آزاری که مظاهر آن در کودکان کار به وضوح روشن است زیبنده جامعه ایرانی نیست.
وی، تشکیل مراکز داوری در کانون های وکلای دادگستری را اقدامی ارزشمند در جهت کاهش بار مراجعات و پرونده های وارد شده به نهاد قضایی دانست و خاطرنشان کرد: این نوع داوری معمولا به صلاح مردم است و از بسیاری مشکلات بعدی جلوگیری می کند.
آشناگر در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه تصمیم برای مهار و کنترل طلاق گفت:این سامانه از زمانی که به صورت آزمایشی تشکیل شده بسیار موفق بوده و تاثیر بالایی دارد.
وی با بیان اینکه امروزه یکی از مشکلات جامعه مهریه های سنگین است اظهار داشت:شاید نداشتن اطلاعات حقوقی عامل پذیرش این مهریه ها قبل از ازدواج شده است بدون اینکه شخص پذیرنده به تبعات بعدی آن بیندیشند.
معاون سیاسی و امینیتی استاندار قزوین وجود ۷۰۰ وکیل را در قزوین ظرفیت خوبی برای معاضدهای حقوقی به خصوص برای افرادی دانست که توان مالی لازم را برای گرفتن وکیل ندارند.
آشناگر در ادامه با بیان اینکه دستگاه های اداری هم در بسیاری از موارد نیاز به معاضدت حقوقی دارند گفت:اگر سازوکارهایی فراهم شود که دانش حقوقی در تمام نهادهای اداری و انتخابی افزایش یافته و از ظرفیت های وکلا در دستگاه ها استفاده شود به طور قطع در تدوین قوانین و سیاستگذاری ها اثرات زیادی به جا خواهد گذاشت.
۷۳۸۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10194 بازدید

بازدید دیروز: 17843 بازدید

بازدید کل : 1897731 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر