شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۶
 |  15/ شهریور/ 1397 - 6:30
  |   نظرات: بدون نظر
26 بازدید بازدید

امنیت شغلی جوانان فعال در شوراهای حل اختلاف تامین شود


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدمهدی احمدی میانجی روز پنجشنبه در نشست جمع بندی سفر خود به استان کرمان در جمع اصحاب رسانه افزود: از ابتدا بنای شوراهای حل اختلاف بر این بوده که همکاری افراد در آن به صورت افتخاری باشد و به این معنا که رابطه استخدامی نباشد و مبنا بر این بوده که در کنار دادگستری نهادی جدید شکل ندهیم.
وی اظهار داشت: البته تاکید بر این بوده که شوراهای حل اختلاف به عنوان سازمان مردم نهاد در کنار دادگستری باشد و با استفاده از نیروهای بازنشسته مسایل مردم را با صلح و سازش حل و فصل کند تا این پرونده ها به دادگستری ها وارد نشود.
معاون قوه قضاییه ادامه داد: در دوره ای جوانان تحصیل کرده ای وارد شوراها شده اند که نیروهای بسیار خوبی هستند و در این مدت تلاش زیادی داشته اند.
او به فعالیت ۱۲ هزار جوان در شوراهای حل اختلاف کشور اشاره و بیان کرد: یکی از پیشنهادها برای تعیین تکلیف این نیروها آن بوده که نیروهای جوان فعال در شوراهای حل اختلاف با درج شرایط یا مواد قانونی جدید، رسمی شوند.
رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور تاکید کرد: زیرا آنان با رسیدگی به پرونده های وارده به شوراها، بار بزرگی را از دوش دادگستری ها برداشته اند که نمونه آن حل و فصل معادل ۵۰ درصد پرونده های وارده به دادگستری ها بوده است.
حجت الاسلام احمدی میانجی ادامه داد: پیشنهاد دوم برای تعیین تکلیف جوانان فعال شوراهای حل اختلاف این است که کاری کنند که مسیر استخدام اداری دادگستری از شوراهای حل اختلاف باشد.
وی عنوان کرد: پیشنهاد سوم که اولویت آخر برای تعیین تکلیف نیروهای جوان فعال در شوراهای حل اختلاف به شمار می رود این است که حداقل نیمی از استخدام دستگاه قضایی از شوراهای حل اختلاف باشد.
معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور با بیان اینکه وضعیت شوراهای حل اختلاف کرمان مثبت است، گفت: همه مسئولان استان همت خود را به خرج داده اند که شورای حل اختلاف وضعیت مطلوب و مناسبی داشته باشد.
حجت الاسلام احمدی میانجی با تاکید بر اینکه شوراهای حل اختلاف کرمان از نظر نیروی انسانی و امکانات وضعیت خوبی دارند، اظهار داشت: موضوع صلح و سازش در این استان روند مطلوبی دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه رتبه بندی های شوراهای حل اختلاف در کشور، ابعاد مختلفی دارد، اظهار داشت: مهمترین نکته درباره شوراهای حل اختلاف استان کرمان این است که در حوزه صلح و سازش در جایگاه بسیار خوبی هستند و رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده اند.
معاون قوه قضائیه نجابت مردم استان کرمان را مورد تقدیر قرار داد و گفت: شوراهای حل اختلاف استان کرمان در راستای اتقان آرا نیز رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی یادآور شد: امکانات شوراهای حل اختلاف در کشور به تناسب استان های بزرگ، متوسط و کوچک تقسیم و برای آنها پرداخت می شود و یکسری از تامین امکانات نیز به فعالیت های روسای کل دادگستری ها در استان ها بر می گردد.
حجت الاسلام احمدی میانجی با بیان اینکه در پنج ماه امسال ۱۲۵ میلیارد تومان از درآمد شوراهای حل اختلاف به خزانه واریز شده است، افزود: بر اساس قانون باید تمامی درآمد شوراها به خزانه واریز و تمام آن به شوراها برای مصارف مشخص از جمله پرداخت پاداش و تجهیزات برگردد.
معاون قوه قضائیه اضافه کرد: اما در اجرا یک مشکل هست که مجلس در تدوین قانون بودجه به این نکته توجه نمی کند و بودجه پرداختی از خزانه به شوراها معادل ۱۰۰ درصد درآمد نیست.
وی یادآور شد: بر اساس روند تخصیص های اعتبارات نیز مبالغی کمتر از مصوبه مجلس به شوراها واگذار می شود.
۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 16037 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1649380 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر