شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۵
 |  15/ شهریور/ 1397 - 1:36
  |   نظرات: بدون نظر
153 بازدید بازدید

ارزش و کارکرد شوراهای حل اختلاف در کشور افزایش یافت


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدمهدی احمدی میانجی روز پنجشنبه در جمع قضات، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف کرمان افزود: باید توقعات را با واقعیت ها تطبیق بدهیم و انتظارات متناسب با واقعیت باشد که در غیر این صورت نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.
وی تصریح کرد: از ابتدای کار شوراهای حل اختلاف قرار بر این بود که این شورا نهاد مردمی بوده و به دادگستری و مردمی که مشکل و اختلاف دارند ، کمک کنند و طبق قانون کار در شوراها اختیاری عنوان شده است.
معاون قوه قضائیه بیان کرد: در حال حاضر ۳۴ هزار نفر در شوراهای حل اختلاف کشور مشغول به فعالیت هستند که تعداد ۲۲ هزار نفر بازنشسته و ۱۲ هزار نفر جوان هستند.
وی با اشاره به برخی گلایه مندی ها از پرداخت پاداش ها در شوراهای حل اختلاف تاکید کرد: شوراهای حل اختلاف با شفافیت مالی کامل اداره می شوند و شفاف ترین دشتگاه دولتی شوراها هستند.
حجت الاسلام میانجی افزود: در پرداخت ها به اعضای شوراهای حل اختلاف هیچ گونه تبعیضی بین هیچ استانی نیست.
وی اظهار داشت: تلاش کردیم خواسته های به حق اعضای شوراها به ویژه جوانان را دنبال کنم و بیمه همکاران را برقرار کردیم و ماهانه حدود سه میلیارد هزینه بیمه اعضا پرداخت می شود.
رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور تاکید کرد: در حال حاضر بودجه عمرانی نداریم و رییس قوه قضاییه از پول های حساب بانکی برای احداث ساختمان های شوراهای حل اختلاف کمک کردند .
وی با بیان اینکه آزمایشی بودن قانون شوراهای حل اختلاف در بهمن به پایان می رسد ،افزود: به نمایندگان مجلس و رئیس قوه قضاییه پیشنهاد دادیم راه ورود به دادگستری، شوراهای حل اختلاف باشد و برای جذب نیرو در دادگستری، جوانان عضو شورا به کار گرفته شوند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: ۳۴۱ شورای حل اختلاف در استان فعال است که ۱۰۲ شعبه از این تعداد روستایی و مابقی شهری و از شعب شهری ۱۱۲ شعبه صلحی و ۱۱۹ شعبه رایی هستند.
یدالله موحد افزود: بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ نفر در شوراهای حل اختلاف استان کرمان فعالیت می کنند که ۱۳۵ نفر از همکاران قضایی با این شوراها همکاری دارند.
وی با بیان اینکه از سال ۸۲ فعالیت شوراهای حل اختلاف در استان کرمان آغاز شده است اظهار داشت: از بدو تاسیس شوراها تا پایان مردادماه امسال ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۲۷۱ فقره پرونده در شوراها مختومه شده و ۱۵ هزار و ۱۴۰ پرونده در حال رسیدگی دارند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: تعداد ۶۴۲ هزار و ۹۱۳ فقره پرونده از بدو فعالیت شوراها در استان منجر به صلح و سازش شده است و در پنج ماهه امسال ۱۳۹ نفر از زندانیان استان با مداخلات اعضای شوراهای حل اختلاف از بند زندان رهایی پیدا کرده اند.
وی بیان کرد: ۴۲ درصد از پرونده های مطرح شده در شوراهای حل اختلاف منجر به صلح شده که در مقایسه با متوسط کشور عدد قابل قبولی است و کرمان رتبه سوم را دارد.
۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 3445 بازدید

بازدید دیروز: 15771 بازدید

بازدید کل : 1873139 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر