دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
 |  7/ شهریور/ 1397 - 3:33
  |   نظرات: بدون نظر
152 بازدید بازدید

۵۵ زندانی غیرعمد کهگیلویه وبویراحمد از زندان آزاد شدند


به گزارش ایرنا، رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در آیین آزادی این تعداد زندانی غیرعمد افزود: میزان کل بدهی این ۵۵ نفر زندانی غیر عمد مبلغ ۱۲۰میلیارد ریال بود.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی افزود: مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال آن با جلب رضایت شاکیان و توسط کمیته صلح و سازش استان بخشیده شد و مبلغ ۲۰ میلیارد ریال دیگر نیز از طریق کمک های مردمی و خیرین، ستاد دیه و ارایه تسهیلات بانکی تامین شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۲۴۱نفر از زندان های استان آزاد شدند ، گفت: همچنان ۶۰۰ زندانی غیرعمد در استان منتظر کمک خیرین و افراد نیکوکار هستند.
رئیس شورای قضایی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: علاوه بر مهارت آموزی و کارگاه های آموزشی در بخش های مختلف، اقدام های مهم فرهنگی نیز در زندان های استان انجام می شود.
مزارعی یادآور شد: ارتقای آگاهی عمومی به ویژه در حوزه های اجتماعی و خانواده ، تقویت باورهای اعتقادی و دینی در کنار اجرای برنامه های متنوع هنری و استعدادی یابی از زندانیان از مهمترین اقدام های فرهنگی و معرفتی در سطح زندان های این استان است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: رویکرد و جهت گیری مثبت دستگاه قضایی و سازمان زندان ها برای ارایه و برگزاری کلاس های آموزشی و مهارت آموزی زندانیان ظرف سال های گذشته تا حد قابل ملاحظه ای به بهبود و ساماندهی فضای زندان ها کمک کرده است.
علی محمد احمدی اظهار داشت: دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان نیز با قوت و جدیت از برگزاری کارگاه های آموزشی و مهارت آموزی به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین راهبردها در راستای پرکردن اوقات فراغت زندانیان حمایت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه خطا و اشتباه همواره در کمین انسان است تاکید کرد: باید بتوان که از بندهای زندان درس عبرت گرفت و بدون شک حبس و میله های زندان هیچگاه پایان زندگی یک فرد خطاکار نیست.
احمدی ابراز داشت: گاه همین زندان که ناشی از برخی سهل انگاری ها و خطای انسانی رخ داده خود سرآغاز فصل جدیدی در زندگی انسان است که از این اشتباه ، درس عبرت بگیرد.
وی با اشاره به برخی ناملایمات و مشکلات اقتصادی و معیشتی در خانواده ها به ویژه در شرایط کنونی ، افزود: باید همواره سعی کرد که قدر عزت و شرف انسانی خود را دانست و اجازه نداد که این گونه مشکلات و نارسایی ها گاه شرافت یک فرد مومن و خانواده را تحت شعاع خود قرار دهد.
وی تصریح کرد: باید قبل از آنکه در اندیشه کمک گرفتن از افراد و خیرین برای رفع این چالش اجتماعی و آزادی زندانیان غیر بزهکار باشیم به دنبال ارائه راهکارهای اصولی، ریشه‌ای، گسترده و جدی در این راستا بود.
وی اظهار داشت: البته استفاده از فرصت خیرین و افراد نیکوکار برای رهایی و نجات یک فرد در بند زندان نیز کار شایسته و معقولی است اما می‌توان قبل از اجرای این طرح با کمک دولت و اصلاح سیستم‌ها تدابیر لازم را برای کاهش ورودی این افراد اندیشید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمک‌ها و هدایای افراد متمکن و نیکوکار که در نهایت منجر به رهایی انسان فقیری از بند زندان می‌شود زیباترین صفات و جلوه رحمانیت خداوند است.
مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت (ع) و اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و هنری بمناسبت عید سعید غدیر خم و دستهای نیازمند زندانیانی که از مولای خودشان برای رهایی از بند میله های زندان یاسوج بالا می رفت، نیز از حاشیه های جالب این آیین باشکوه بود.
۳۰۱۶/۱۶۶۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2909 بازدید

بازدید دیروز: 23512 بازدید

بازدید کل : 2051625 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر