سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۰
 |  7/ شهریور/ 1397 - 8:14
  |   نظرات: بدون نظر
38 بازدید بازدید

کمبود قاضی یکی از علل آمار بالای مجازات زندان است


به گزارش ایرنا از واحد اطلاع ­رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، علی افتخاری روز چهارشنبه در نشستی با حضور معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع­ جرم ۱۰ استان معین در همایش ملی «نه به زندان» افزود: با توجه به حجم بالای پرونده های ورودی به محاکم، قضات زمان و تمرکز کافی را ندارند. همچنین معرفی محکومان به نهادها و گرفتن رضایت از شاکی و محکوم تا حدودی وقت­گیر است.
مدیر کل پیشگیری­های قضایی معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: قانون آیین دادرسی کیفری این ظرفیت را دارد تا قضات با استفاده از آن، به جای حبس از مجازات های جایگزین استفاده کنند.
وی افزود: قضات می­توانند برای پرهیز از آثار و تبعات مجازات حبس، در پرتو تفسیر قضایی به جای مجازات حبس، مجازات جایگزین را در اولویت صدور آرا قرار دهند.
افتخاری با اشاره به اهمیت مجازات­های جایگزین حبس در بیشتر نظام­های قضایی دنیا اظهار داشت: برخی قضات با استفاده از این قانون می­توانند با خلاقیت و نوآوری مجازات های جایگزین صادرکنند و با استفاد از این نوآوری علاوه برکاهش آمار زندانیان، در ترویج این رویکرد تاثیرگذار باشند.
وی گفت: مجازات­های جایگزین­حبس، همچنین نقش موثری در کاهش آسیب­هایی دارد که ناخواسته به خانواده­های محکومان به حبس تحمیل می­شود.
همایش ملی «نه به زندان» ٢٧ و ٢٨ مهر در منطقه آزاد ماکو واقع در استان آذربایجان غربی برگزار می شود.
اجتمام * ۱۱۹۳ * ۳۰۶۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4189 بازدید

بازدید دیروز: 23512 بازدید

بازدید کل : 2052905 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر