دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۱
 |  6/ شهریور/ 1397 - 6:40
  |   نظرات: بدون نظر
68 بازدید بازدید

۲۵ پرونده اختلاس و ارتشا در قزوین ثبت شد


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز سه شنبه در جشنواره تجلیل از دستگاه های اداری برتر که در استانداری برگزار شد با تبریک هفته دولت افزود: هر چند تعداد این پرونده ها طی هفت سال زیاد نیست ولی وجود حتی یک مورد آن را نیز برای نظام جمهوری اسلامی زیبنده نمی دانیم.
وی اضافه کرد:سازمان بازرسی استان ۲۱ مورد تخلف و جرم را به دستگاه ها اعلام کرده است و دادستان های استان نیز وظیفه دارند پیش از هر اقدام قضایی به مدیر یا مسئول مرتبط تذکر لازم را بدهند.
قدرتی خاطر نشان کرد: متاسفانه نظارت عمومی و امر به معروف و نهی از منکر را ترک کرده و جامعه را به حال خود رها ساخته ایم در حالیکه همه سوار یک کشتی بوده و باید وحدت و همدلی را حفظ کنیم.
این مسئول قضایی با بیان اینکه هدف ما مچ گیری نیست و قصد دستگیری داریم افزود: باید با آگاه سازی مدیران و مسئولان جلوی وقوع تخلفات و جرایم مختلف را گرفت چون بسیاری از مدیران واقعا مومن بوده و در بسیاری از مواقع اطلاعی از قانون نداشته اند.
این مسئول قضایی افزود: با دستور اخیری که مقام معظم رهبری برای برخورد با مفسدان اقتصادی صادر کردند قطعا کسانی که حقوق بیت المال را تضییع کرده اند اول باید جبران گذشته کرده و بعد مجازات شوند.
وی گفت:دولت میلیون ها دلار ارز را برای ایجاد رونق اقتصادی و تامین نیازهای اساسی مردم در اختیار تجار قرار داده است ولی متاسفانه این ارزها در جای دیگری سر در می آورند.
این مسئول قضایی ادامه داد:به عنوان مثال به تازگی یک انبار احتکار با ۹۸۰ کامیون که با ارز دولتی وارد شده بودند در قزوین کشف شد .
قدرتی یادآور شد: بسیاری از مواقع دم از اسلام و تشیع می زنیم ولی در هنگام عمل برای احتکار و اختفای کالاها اقدام می کنیم.
وی گفت: روزانه انبارهای برنج، ماشین و تلویزیون و کالا در استان کشف می شود که باید پرسید دستگاه های اطلاعاتی و سازمان های نظارتی کجا هستند؟
رییس دادگستری استان قزوین خطاب به مدیران گفت: بیاید با شهید رجایی که اهل قزوین بود به عنوان یک اسوه و مقتدا پیمان ببندیم که در مصالح عمومی خط کشی های سیاسی را کنار گذاشته و برای مردم و نظام امانت دار خوبی باشیم و تخلف نکنیم.
حجت الاسلام قدرتی افزود: شهید رجایی مدیریت طولانی چندین ساله نداشت اما در مدیریت کوتاه دوماهه خود به گونه ای رفتار کرد که هنوز بعد از ۴۰ سال از وی به عنوان الگوی خدمت رسانی به مردم یاد می شود.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای غلبه بر نظام اسلامی افزود: دشمنان بعد از شکست در هجمه های سیاسی،نظامی و فرهنگی هم اکنون به جنگ اقتصادی متوسل شده اند و برخی از ما نیز به غفلت آب در آسیاب دشمن می ریزیم.
این مسئول قضایی ادامه داد: امروز فشار زیادی به مردم وارد می شود و اگر بخواهیم یقه کسی را بگیریم همه مسئول هستیم.
وی اضافه کرد:قانون تجارت،قانون بانکی و برخی قوانین دیگر ما مشکل داشته و زمینه برخی تخلف ها و مفسده ها را ایجاد می کنند که امیدواریم در آینده شاهد تغییر و اصلاح آنها باشیم.
۶۱۰۱

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 20235 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2045439 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر