دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۹
 |  6/ شهریور/ 1397 - 11:54
  |   نظرات: بدون نظر
145 بازدید بازدید

اولین جلسه دادگاه ۱۹ متهم اخلالگر ارزی برگزار شد


گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، در این جلسه پس از قرائت کیفرخواست و معرفی ۱۹ تن از متهمان اخلالگر بازار ارز، حجت الاسلام سید احمد زرگر قاضی این پرونده گفت: اگر مسائلی که اتفاق افتاده و این گونه نبوده است یقین بدانید که با عدل و انصاف به این پرونده رسیدگی خواهد شد.
وی خطاب به ۱۹ متهم حاضر در جلسه دادگاه گفت: عجله ای نداشته باشید به تدریج از هفته آینده می با حضور وکلایتان به پرونده ها رسیدگی می کنیم.
در ابتدای جلسه امروز، حسینی نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت و متهمان را معرفی کرد.
بر این اساس اسامی متهمان این پرونده به این شرح اعلام شد:
ولی صدفی فرزند علی اکبر. بازداشت از اول مرداد ۱۳۹۷٫ متولد ۱۳۴۶٫ متاهل. دیپلم. فاقد سابقه کیفری. وی متهم به شرکت در اخلال در نظام ارزی به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی مبلغ ۵۰ میلیون دلار به طور صوری و با سوء استفاده از کارت های ملی است.
علیرضا حسن زاده فرزند وحید. بازداشت از سوم مرداد ۱۳۹۷٫ متولد ۱۳۷۰ اهل ساری. ساکن تهران. متاهل. دیپلم. وی متهم به شرکت به اخلال در نظام ارزی به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی مبلغ ۵۰ میلیون دلار به طور صوری و با سوء استفاده از کارت های ملی است.
محمدرضا لویینی فرزند حسین. متاهل. لیسانس. بازداشت از دهم مرداد ۱۳۹۷٫ وی متهم به شرکت در اخلال در نظام ارزی به میزان ۲۲ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۴۰۵ دلار است.
محمد راستگو فرزند حیدرعلی. بازداشت از هشتم مرداد ۱۳۹۷٫ او نیز متهم به شرکت در اخلال در نظام ارزی به مبلغ ۱۷ ملیون دلار است.
نوید فرشیدترکمانی فرزند مهدی. از هفتم مرداد ۱۳۹۷در بازداشت است. وی به شرکت در اخلال در نظام ارزی به مبلغ ۱۵ مییون دلار متهم است.
علیرضا پرونده فرزند محمد علی. از هشتم مرداد ۱۳۹۷در بازداشت است. او نیز به شرکت در اخلال در نظام ارزی به مبلغ ۱۵ میلیون دلار متهم است.
مجتبی نوروزی فرزند نعمت. از دوم مرداد ۱۳۹۷ در بازداشت و متهم به شرکت در اخلال در نظام ارزی به مبلغ ۱۱ میلیون دلار است.
نوید ظهره وند فرزند حاجی احمد. بازداشت از هفتم مرداد ۱۳۹۷٫ متهم به شرکت در اخلال در نظام ارزی است.
محمد هاشمی فرزند حمدالله. از ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ در بازداشت است وی به شرکت در اخلال در نظام ارزی به مبلغ ۱۰ میلیون دلار متهم شده است.
رحمت میرزایی. با قرار وثیقه آزاد است. وی دارای مدرک کارشناسی و متهم به شرکت در اخلال در نظام ارزی به مبلغ ۸ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۵۷۵ دلار است.
محمد رحمتی فرزند غلام نی از ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ در بازداشت او متاهل است و به شرکت در اخلال در نظام ارزی به مبلغ ۸ میلیون دلار متهم شده است.
حمید خسروی فرزند علی مروت. از ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ در بازداشت است. وی اهل بروجرد. ساکن تهران و به شرکت در اخلال در نظام ارزی به مبلغ ۷ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۴۵۰ دلار متهم شده است.
محبوب کاظمی فرزند حسین. متاهل. فوق دیپلم و متهم به شرکت در اخلال در نظام ارزی به مبلغ یک میلیون و ۹۲۹ هزار و ۷۰ دلار است.
مهدی علیپور فرزند علی. بازداشت از ۸ مرداد ۱۳۹۷٫ متهم به شرکت در اخلال در نظام ارزی به مبلغ ۴ ملیون و ۶۷۰ هزار و ۷۶۸ دلار است.
سعید کاظمی فرزند حسین. از ۸ مرداد ۱۳۹۷ در بازداشت و به شرکت در اخلال در نظام ارزی به مبلغ ۵ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۱۷۰ دلار متهم شده است.
شاهین بنی جمالی فرزند محمد نیز از ۹ مرداد ۱۳۹۷ در بازداشت است او نیز به شرکت در اخلال در نظام ارزی به مبلغ ۴ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۹۰۰ دلار و یک میلیون و ۹۲۹ هزار و ۲۶۰ یورو متهم است.
غلامرضا حقیقت پژوه نیز از دوم مرداد ۱۳۹۷ بازداشت است و به شرکت در اخلال در نظام ارزی به مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار متهم شده است.
احمد طاهری فرزند مسیح از ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ در بازداشت است و به شرکت در اخلال در نظام ارزی به میزان ۴ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۲۷۱ دلار متهم شده است.
نریمان آرزومند فرزند محمدرضا. از ۷ مرداد ۱۳۹۷ در بازداشت و به شرکت در اخلال در نظام ارزی به مبلغ ۳ میلیون دلار متهم شده است.
نماینده دادستان در این جلسه گفت: پرونده نسبت به برخی متهمان که شرکای جرم هستند و عمدتاً صرافی هایی است که متهمان با آنها همکاری داشتند، در دادسرا مفتوح است و تحقیقات مقدماتی در این زمینه در مرحله پایانی قرار دارد.
اجتمام * ع ی * ۳۰۶۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 21242 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2046446 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر