یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳
 |  27/ مرداد/ 1397 - 2:21
  |   نظرات: بدون نظر
39 بازدید بازدید

جرایم خشن در جنوب و شرق کرمان ۳۸ درصد کاهش یافت


به گزارش ایرنا، محمدباقر اسلامی روز شنبه در جمع خبرنگاران یکی از از دلایل سیر نزولی جرایم خشن در مناطق یاد شده را امضای تفاهم نامه میثاق امنیت و عدالت پایدار با سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان عنوان کرد و اظهار داشت : آمار قتل در جنوب و شرق استان کرمان طی سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: بعد از انعقاد این تفاهم نامه از سال گذشته تاکنون ۱۶۷ قبضه سلاح جنگی با هدایت سران طوایف استان کرمان تحویل مراجع مربوطه شده است.
وی گفت: امسال ۲۲ شهریور با هدف بازخوردگیری از اقدامات سال قبل با سران طویف استان همایش برگزار می شود و این بار سران طوایف گزارش خواهند داد.
اسلامی همچنین نقش رسانه ها را در تنویر افکار عمومی و در نهایت پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر دانست و گفت: اگر جامعه رسانه ای زنده و تعامل خوبی با دستگاه های اجرایی داشته باشد موجب بیداری و قرار گرفتن جامعه در مسیر مستقیم می شود.
وی اظهار داشت: نظارت عمومی بر عملکرد دستگاه های اجرایی نیز بیشتر بر دوش اصحاب رسانه قرار دارد و دستگاه های حاکمیتی نیز باید از این مهم استفاده و استقبال کنند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تصریح کرد: انتقادات طرح شده توسط رسانه ها از عملکرد مسئولان باید سازنده باشد و نباید فقط به تعریف و تمجید از عملکرد دستگاه های اجرایی منحصر شود.
وی تاکید کرد: رسانه ها همچنین نباید در انعکاس عملکرد نظام سیاه نمایی کنند بلکه باید با انتشار اخبار درست و مثبت در راستای تقویت شادی و نشاط در جامعه تلاش داشته باشند.
اسلامی به اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اشاره و تصریح کرد: اقدامات مختلفی در حال انجام و استمرار است لذا آحاد مختلف جامعه باید از انجام این اقدامات آگاه باشند تا با برنامه ها را بیشتر همراهی کنند.
وی با اشاره به معضلات حاشیه نشینی گفت: نسبت به شناسایی کانون های مشکل آفرین در بافت حاشیه شهر با تشکیل کارگروه پیش بینی و پیشگیری از بافت های فرسوده و ناکارآمد اقدام شد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان افزود: ۱۲ کیلومتر کمربند سبز شهری در دو فاز در شهر کرمان به منظور جلوگیری از زمین خواری و حاشیه نشینی اجرا شده است.
اسلامی با اشاره به راه اندازی کمیته توانمندسازی جوامع روستایی گفت: در این راستا ۲۵۳ روستا به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها شناسایی شد.
وی با اشاره به صیانت از منابع آبی استان کرمان تصریح کرد: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در این بخش نیز با همکاری ارکان ذیربط ساماندهی چاههای غیر مجاز را در دستور کار خود قرار داد.
اسلامی ادامه داد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم در اطلاع رسانی عمومی نیز از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی نیز اقدامات خوبی را انجام داده اند و در این راستا سال گذشته ۱۰۰ هزار پیامک پیشگیرانه تهیه و منتشر شده است.
وی افزود: یکی از اقدامات خوب پیشگیرانه در این معاونت برگزاری همایش پیشگیری از خشنونت در کرمان است لذا این همایش از یک سال قبل به عنوان پیش همایش با تشکیل کارگاه های آموزشی حساس سازی های لازم در این بخش انجام شد.
۳۰۲۹/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15927 بازدید

بازدید دیروز: 18185 بازدید

بازدید کل : 1667455 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر