جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۲
سرویس: مقالات
 |  23/ مرداد/ 1397 - 12:31
  |   نظرات: بدون نظر
110 بازدید بازدید

کشور در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی است


به گزارش ایرنا علی اسماعیلی روز سه شنبه در نشست مشترک کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: مردم نباید نگران شوند ولی واقعیت ها در کنار دستاوردها بیان شود و مردم بدانند ارکان حاکمیت در این استان هماهنگ هستند.
وی گفت: امروز باید اطلاع رسانی به صورت کامل و بدون هیچ گونه افراط و تفریط صورت گیرد زیرا مردم امروز به دنبال حقیقت هستند و تخریب برایشان جذابیتی ندارد.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان تاکید کردند ‘کسانی که می گویند این دولت باید برود در خط نظام نیستند’ که این بیانات باید برای همه ما فصل الخطاب باشد.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اینکه امروز چهار نفر در حالی که باید خودشان پاسخگو باشند به دنبال پاسخگویی هستند و در کشور مباحثی را ایجاد کردند، باید به بیانات معظم له رجوع کنند.
وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد باید به ایجاد امید در جامعه کمک کنند افزود: در این شرایط جنگ ناجوانمردانه اقتصادی ایجاد امید در جامعه، به نوعی جهاد در راه خدا خواهد بود.
اسماعیلی اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ثابت شده هرجا مردم در فعالیتی حضور داشتند بدون شک موفق عمل کردیم و در همین راستا نگاه دولت در همه عرصه ها نگاهی مردم محور و اجتماع محور است.

** نظام به تشکل های مردمی اعتماد عمیق دارد
وی گفت: شاید خیلی ها اطلاع نداشته باشند که آیین نامه تشکیل سازمان مردم نهاد توسط وزارت اطلاعات در دولت اصلاحات مصوب شده است و وقتی یک وزارتخانه مهمی پیشگام تشکیل سمن ها می شود، نظام اعتماد عمیقی به تشکل های مردمی و مشارکت مردم دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: اندیشه و تفکر جامعه بشری به این نتیجه رسیده است که دولت دخالت خود را در همه عرصه ها کمتر و امور اجتماعی را به خود مردم واگذار کند.

** با موازی کاری و کار تکراری مخالفیم
اسماعیلی با بیان اینکه سمن ها باید در قالب برنامه ریزی دقیق به انجام فعالیت ها و رسالتشان بپردازند تصریح کرد: با هرگونه موازی کاری و کار تکراری مخالفیم و موازی کاری ضمن اتلاف وقت هزینه ها را بالا می برد.
وی گفت: سازمان های مردم نهاد در حوزه هایی که فعالیت می کنند باید اطلاعات کافی و به روز را داشته باشند تا فعالیت ها طوری تقسیم شود که از موازی کاری اجتناب ورزیم.
وی تاکید کرد: در کارگروه های استانی هر آنچه تصویب می شود مربوط به همه استان است و نباید با توجه به هجمه آسیب ها در مرکز استان به خاطر جمعیت بیشتر، شهرستان ها فراموش شوند بلکه باید با اطلاع رسانی دقیق از مدیران کوشا هم تقدیر شود.
با مطرح شدن سازمان مردم نهاد اطلاع رسانی حوزه مبارزه با مواد مخدر در این نشست، اسماعیلی گفت: ایجاد سمن اطلاع رسانی همیشه مورد تاکید است زیرا متاسفانه دولت و نظام به خاطر عدم اطلاع رسانی درست، مظلوم واقع شده اند.
وی افزود: سمن های اطلاع رسانی آسیب های اجتماعی باید نحوه خدمت رسانی و میزان کمک به قشر آسیب پذیر را به خوبی بیان کنند زیرا همین بیان درست بسیاری از آفت ها را از بین می برد.
معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف از اطلاع رسانی مدال آوری مدیران نیست بلکه باید روندی ایجاد شود تا مردم احساس کنند حاکمیت متعلق به خودشان است و مسئولان در این زمینه دغدغه دارند.
وی خطاب به دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: نامه ای گلایه آمیز با موضوعیت نحوه تخصیص اعتبارات به این استان تنظیم کنید و به مرکز برسانید تا توجه بیشتری به این استان بزرگ داشته باشند.
به گزارش ایرنا از ۲۲ بهمن ماه مصادف با روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی ۲ نشست با حضور سازمان های مردم نهاد در استانداری خراسان جنوبی برگزار و تمامی طرح های بررسی شده با توجه به اهمیت کاهش آسیب های اجتماعی تصویب شده است.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2739 بازدید

بازدید دیروز: 1267 بازدید

بازدید کل : 1623410 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر