پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۱
 |  23/ مرداد/ 1397 - 10:55
  |   نظرات: بدون نظر
65 بازدید بازدید

نبود شفافیت در گذشته سبب بروز فسادها شده است


به گزارش ایرنا محمد حسین مقیمی روز سه شنبه در مراسم گشایش نخستین نمایشگاه رسانه های شهرستان های استان تهران اظهارداشت: فضایی که امروز دولت برای اطلاع رسانی روشن و اظهارنظر آزاد در اختیار رسانه ها گذاشته در شفافیت و مقابله با فساد بسیار موثر است.
وی تاکید کرد: در گذشته نیز یکبار شاهد رشد سه برابری نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی بودیم اما تا چندسال کسی اجازه بیان مسائل پیرامون آن را نداشت و دیدیم که آثارش تاچندسال ادامه پیدا کرده است.
مقیمی اظهارداشت: اما این دولت به طور شفاف همه مسائل را بیان کرد؛ وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی را دراختیار تولیدکنندگان یا واردکنندگان قرار داد اما برخی کالاهای دیگری وارد و تخلف کردند، دولت در کمتر از یک ماه برای اطلاع رسانی وارد شد و میدان را در این حوزه باز گذاشت و همگان نتایج آن را دیدند.
وی تاکید کرد: در نتیجه این فضای باز دولت، اینک مابه التفاوت ارز به نرخ بازار باید برگردد و مقابله با مفسدان نیز انجام شود.
استاندار تهران بابیان اینکه دولت با شفافیت و بازگذاشتن میدان عمل رسانه ها برای اطلاع رسانی جلو آثار بیشتر کاهش ارزش پول ملی را گرفت گفت:
رسانه ها البته باید در این شرایط ضمن روشنگری و بیان تخلف ها، بیش از هرزمان بذر امید در جامعه بکارند.
وی افزود: امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد و جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ما اجرا می شود که این امر کار خبرنگاران را بسیار دشوار ساخته است.
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه رسانه های شهرستان های استان تهران در قالب ۱۵ غرفه روزهای ۲۳ و ۲۴ مرداد ماه جاری در محل در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران برپاست.
تهرام/ ۹۸۹۷/ ۱۰۰۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11027 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1725891 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر