سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۹
 |  21/ مرداد/ 1397 - 11:00
  |   نظرات: بدون نظر
147 بازدید بازدید

پایان نامه های برتر حقوق شهروندی تقدیر می شود


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، فریدون جعفری روز یکشنبه در نشست خبری افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی پایان نامه های برتر حوزه حقوق شهروندی را شناسایی می کند.
وی ادامه داد: سعی بر این است که همه دانشگاه های کشور اعم از دولتی و غیردولتی در این رویداد مشارکت داشته باشند و از سوی وزارت علوم به همه اعلام رسمی شده است.
جعفری اظهار داشت: پایان نامه های ١٠ سال اخیر، مرتبط با ٢٢ سرفصل حقوق شهروندی ابتدا در قالب عنوان، نام نویسنده و نام استاد راهنما جمع آوری می شود و در مرحله بعد خلاصه پایان نامه و سپس متن کامل پایان نامه گزارش می شود.
دستیار وزیر علوم افزود: تاکنون ۶٣٧ پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری تخصصی با موضوع حقوق شهروندی شناسایی شده است که ۶٠۶ پایان نامه کارشناسی ارشد و ٣١ رساله دکتری است.
وی اضافه کرد: در مورد حقوق بشر هم تاکنون ٢ هزار و ٣۶۶ پایان نامه ارشد و ١۵٨ رساله دکتری تخصصی شناسایی شده است.
جعفری خاطرنشان کرد: انتخاب آثار برتر از میان پایان نامه های گردآوری شده، نیاز به تیم داوری و تخصصی دارد و قرار است با مشارکت دانشگاه های مختلف متخصصان شناسایی شوند.
دستیار وزیر علوم تصریح کرد: هدف ما توجه ویژه به موضوع حقوق شهروندی در دانشگاه های کشور است زیرا وزارت علوم بر اساس سازوکارهای اجرایی اعلام شده در منشور، وظیفه آموزش حقوق شهروندی را برعهده دارد.
جعفری یادآور شد: آگاهی و آموزش حقوق شهروندی هدف اصلی ما است و سعی بر این است که مطالبه گری از این حقوق در جامعه ایجاد شود البته شرط مطالبه گری از حقوق، آگاهی و اطلاع است.
دستیار وزیر علوم گفت: قرار است پس از شناسایی پایان نامه های برتر، کتابخانه تخصصی حقوق شهروندی برای برنامه ریزی، مطالعات و پژوهش های آتی راه اندازی شود.
اجتمام*٣٢٢٩*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4160 بازدید

بازدید دیروز: 23512 بازدید

بازدید کل : 2052876 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر