شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۵
 |  30/ تیر/ 1397 - 4:26
  |   نظرات: بدون نظر
45 بازدید بازدید

۸۰ درصد تخلفات اداری ناشی از سهل انگاری است


به گزارش ایرنا علی فرهادی روز شنبه در همایش بازرسی و ارتقای سلامت اداری استان خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: مدیران و مسئولان باید در زمینه های مختلف اداری از جمله قوانین و مقررات، بودجه، جابه جایی های اعتباری، عمرانی، حقوق نیرو و حتی مرخصی آموزش ببینند و با وظایف خود به طور صحیح آشنا شوند.
وی همچنین از صدور کارت های بازرگانی یک بار مصرف نیز انتقاد کرد و گفت: صاحبان این کارت ها بدهی مالیاتی زیادی دارند و باید اتاق بازرگانی ایران این امور را ساماندهی کند.
معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل در ادامه با بیان اینکه در چهار ماه امسال حجم واردات به کشور دو برابر افزایش یافته است گفت: متاسفانه برخی کالاهایی وارداتی با قیمت بیش از دو برابر فروخته می شود.
وی گفت: هم اکنون شرکت هایی یک شبه در کشور ایجاد شده اند و دست به واردات نیز می زنند، چرا این امور رسیدگی نمی شود.
معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور از نحوه واگذاری امور به بخش خصوصی نیز گلایه کرد و افزود: در خصوص سازی اهلیت مد نظر قرار نگرفته است فردی که در زمینه مالی دارای پرونده است کار به آن واگذار شده که در نهایت ورشکستی و بیکاری نیرو به همراه داشته است.
فرهادی از نحوه فروش سکه نیز انتقاد کرد و گفت: بعضا برخی از افراد تسهیلات گرفته و در همان روز هم سکه خریداری کرده اند.
وی بر ایجاد دادستان ویژه جرایم اداری و مالی تاکید کرد و افزود: با ایجاد این دادستانی مبارزه با جرایم تخصصی تر انجام خواهد شد.
معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل اظهار داشت: در بیشتر کشورها دادستان ویژه برای حوزه های مختلف از جمله رسیدگی به جرایم مالی اداری، امور اقتصادی وجود دارد باید نظام از این تجربه قضایی دنیا استفاده کند.
فرهادی گفت: براساس نظرسنجی در یک اداره ۶۰درصد مصاحبه شوندگان گفته اند که برای تسریع در کار خود رشوه داده اند.
همایش بازرسی و ارتقای سلامت اداری استان خراسان شمالی تا روز سه شنبه در بجنورد ادامه دارد.
۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6493 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1639836 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر