جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۴
سرویس: مقالات
 |  30/ تیر/ 1397 - 10:09
  |   نظرات: بدون نظر
69 بازدید بازدید

هرگام مثبت باهدف شفاف سازی مورد استقبال است


به گزارش ایرنا، دستور اخیر رییس جمهوری مبنی بر ضرورت مبارزه با فساد و تاکید وی بر آغاز فساد ستیزی در دولت موضوعی است که اغلب فعالان سیاسی، تحقق آن را مستلزم پیگیری و ممارست همه دستگاه ها می دانند.
مرتضی مبلغ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درمورد برخورد دولت با متخلفان اقتصادی اظهارداشت: یکی از مشکلات اساسی امروز ما که خود منشا مشکلات دیگر است نبود شفافیت در روندهای سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و به ویژه اقتصادی است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از مشکلات نظام بانکی همین نبود شفافیت است که به وجود آمدن موسسات مالی و اعتباری که امروز به یکی از ابرچالش های این کشور تبدیل شده است، بنابراین شفاف سازی می تواند از بسیاری حوادث سوء که در این روندها اتفاق می افتد، پیشگیری کند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین گفت: دولت گام خوبی برای شفاف سازی برداشته است، امیدواریم که به سرعت عملیاتی شود و در همه عرصه های اجرایی و همچنین خارج از دولت به خصوص در دستگاه قضا، صدا و سیما، بخش های امنیتی، نظامی و انتظامی این شفافیت ها ظهور و بروز پیدا کند.
مبلغ با بیان این که مطالبات خاصیت پیشگیرانه دارد یعنی می تواند جلوگیری از سوء استفاده کند، خاطرنشان کرد: جواب به مطالبات مردم به شدت آرامش بخش است چرا که جامعه می فهمد که کار اعتماد بخش انجام می شود.
وی افزود: جریان های سیاسی کشور، دستگاه های اقتصادی، بانکی و قضایی در اتاق شیشه ای قرار بگیرند و در منظر مردم باشند بسیاری از تخلفات احتمالی را انجام نمی دهند بنابراین شفاف سازی بسیار مهم است.
وی دستورات رییس جمهوری درخصوص برخورد با تخلفات به خصوص مفاسد اقتصادی را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: این دستور باعث شفاف سازی است و مشخص می شود که چه کارهایی انجام شده است.
معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات ادامه داد: در این میان هم کسانی که مسئولیت داشتند اگر تخلف کرده باشند چه در دولت و چه خارج از دولت مشخص می شوند و این کارها برای جامعه بسیار آرامش بخش است.
مبلغ درباره ضرورت ترمیم کابینه هم گفت: کابینه باید ترمیم شود چراکه دولت دوازدهم در شرایطی بسته شد که احساس بحران و التهاب در جامعه نبود.
وی ادامه داد: بخشی از مدیران هم به آن سبک و سیاق عادت کرده و در واقع کسانی که در رده های مختلف منصوب شده اند، مدیران و مسئولان دوران التهاب نیستند؛ مدیریت بحران یک مدیریت کاملا ویژه است و افراد باید از چالاکی، شجاعت و هوشمندی ویژه ای برخوردار باشند که بتوانند متناسب با شرایط تصمیم گیری و اجرا کنند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین تقویت دولت را ضروری دانست و گفت: امروز در جامعه نیازمند انسجام، وحدت، همدلی ملی و اجماع پایدار ملی بر سر مسایل اساسی هستیم.
مبلغ اظهارداشت: ریشه اصلی بسیاری از مشکلات از جمله ابرچالش های کشور به دلیل فقدان جامع ملی پایدار بر سر مسایل اساسی کشور است چرا که این مساله منجر به ایجاد رقابت تخریبی می شود.
وی افزود: در این میان از یک طرف گروه های افراطی فرصت میدان داری پیدا می کنند و از طرف دیگر ضدانقلاب و جریان های برانداز داخلی و خارجی فرصت پیدا می کنند تا چالش ها را تشدید کرده و منجر به سرخوردگی و بی اعتمادی مردم شوند.
مبلغ ادامه داد: امروز هیچ موردی مهم تر از این است که ما بر بحث آشتی ، وحدت و اجماع ملی بر سر مسایل اساسی کار کنیم و این هم با دستور و شعار محقق نمی شود و نیازمند یک سری اقتضائات است.
وی گفت: همه از صدر تا ذیل باید بپذیرند که در برخی سیاست ها باید تجدید نظر اساسی کنند و کسی نگوید که من درست می گویم و دیگری باید تجدیدنظر کند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ابراز امیدواری کرد با گفت و گوی سازنده، متقابل و همدلی به سمت اجماع ملی برویم که اکسیر برون رفت از مشکلات این است و این کار هم شدنی است به خاطر این که این دست خودمان است و به تحریم ها ربطی ندارد.
مبلغ ادامه داد: اگر این اتفاق در کشور بیفتد با ظرفیت های سرمایه ای و منابع انسانی که وجود دارد، می توانیم راه پیشرفت کشور را طی کنیم.
سیام**۱۰۵۸**۱۳۳۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1502 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1634845 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر