دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۶
 |  20/ تیر/ 1397 - 11:50
  |   نظرات: بدون نظر
45 بازدید بازدید

سطح نشاط و امید در کرمانشاه پایین است


دادستان کرمانشاه:

سطح نشاط و امید در کرمانشاه پایین است

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه سطح نشاط و امید در جامعه کرمانشاه پایین است، گفت: شهرداری کرمانشاه طرح های خوبی برای بازگرداندن نشاط و امید در جامعه دارد که باید آنها را اجرایی کند.

به گزارش ایسنا ، محمدحسین صادقی در نشست بررسی آسیب های اجتماعی که با حضور مسئولین تعدادی از دستگاه های استان برگزار شد، بر لزوم احصاء و اولویت بندی مطالبات عمومی استان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: زباله گردی، کودکان خیابانی، کودکان کار، معتادین متجاهر، نظارت بر اماکن عمومی، عدم رعایت سیمای شهری در تبلیغات محیطی و… از جمله این مطالبات هستند که باید بصورت مدیریت شده برای آنها برنامه ریزی و اقدامات مورد نیاز را مشخص کنیم.  

وی ادامه داد: بسیاری از مردم از دستگاه قضایی انتظار برخوردی سرکوب گرایانه و واکنش مبتنی بر مجازات را در حوزه های مختلف دارند، در حالیکه  سازوکار برخورد قهری در همه حوزه ها در قانون دیده نشده است، از سوی دیگر این نوع از برخورد در همه موارد اثربخشی لازم را ندارد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین نباید توان دستگاه قضایی را صرف موضوعاتی کنیم که خروجی مطمئن و اثربخشی ندارد. 

وی با اشاره به طرح های اجرا شده در راستای جمع آوری کودکان کار در کرمانشاه، افزود: متاسفانه این طرح دارای سیکل معیوب است، چرا که این کودکان پس از جمع آوری مدتی نگهداری می شوند و بدون اینکه از این چرخه خارج شوند مجددا با وجود هدررفت اعتبارات دولتی به کار قبلی خود باز می گردند. 

صادقی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی استان در حوزه مشکلات خود باید یک نمای واقعی را از هر مشکل ترسیم کنند تا امکان تصمیم گیری و همگرایی برای رفع این موضوع فراهم شود.  

وی بر لزوم استفاده از پژوهش ها، تحقیقات و پایان نامه های دانشگاه های استان که در زمینه آسیب های اجتماعی انجام گرفته، تاکید کرد و گفت: با جمع آوری این داده ها باید یک بانک اطلاعاتی تهیه کنیم تا از خروجی این تحقیقات برای رفع آسیب های اجتماعی استان بهره بگیریم. 

دادستان کرمانشاه افزود: همچنین در حوزه شهری نیز دفتر مطالعات شهری یا اجتماعی باید در شهرداری کرمانشاه راه اندازی شود تا تحقیقاتی که در حوزه مسائل شهری و زیرساخت های آن انجام شده را جمع آوری و از خروجی این تحقیقات برای تصمیم گیری و رفع مشکلات حوزه شهری استفاده شود. 

وی ضعف نظارت های صنفی را از جمله چالش‌های موجود شهر کرمانشاه عنوان کرد و افزود: ضروری است در راستای کاهش بسیاری از ناهنجاری های شهر کرمانشاه نظارت های صنفی تقویت شوند. 

صادقی ساماندهی تالارها، خانه باغ ها، رستوران ها، ورزشگاه ها و مکان های تجمع را نیازمند بازنگری و همسان سازی مقررات دانست و تاکید کرد: همچنین در بحث عطاری ها و آرایشگاه ها یک نوع لجام گسیختگی داریم، بطوری که بسیاری از آنان تبدیل به مراکز عرضه مواد ممنوعه و مواد مخدر شده اند. 

وی به کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری و حواشی این کمیسیون نیز اشاره کرد و گفت: در کمیسیون های زیرمجموعه شهرداری چندین اشکال اساسی وجود دارد که از جمله آنها می توان کمیسیون ماده ۱۰۰ را نام برد که نگاهی درآمدی به این کمیسیون بوجود آمده است. 

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: اینکه تخلفی اتفاق بیافتد بعد آن را به کمیسیون معرفی کنیم یک آسیب است. اساسا نباید اجازه شکل گیری تخلف را بدهیم که در این راستا لازم است پلیس ساختمان را تقویت کنیم تا در زمان بروز تخلف برخورد کند. 

وی اظهار کرد: هر پرونده ای که در کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل شود، ما نیز برای شهردار آن منطقه ای که تخلف در آن رخ داده یک پرونده تشکیل خواهیم داد، یعنی هم با متخلف و هم با مسامحه کننده نسبت به تخلف برخورد خواهیم داشت، مگر اینکه تخلف صورت گرفته در مکانی دور از دید باشد. 

صادقی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه سطح نشاط و امید در جامعه کرمانشاه پایین است، افزود: شهرداری کرمانشاه طرح های خوبی برای بازگرداندن نشاط و امید در جامعه دارد که باید آنها را اجرایی کند. 

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها باید در زمان حضور در پارک ها و اماکن تفریحی احساس امنیت کنند، عنوان کرد: گاها برخی از پارک های کرمانشاه تبدیل به محلی برای تجمع اراذل و اوباش شده که خانواده ها نمی توانند در آنها حضور داشته باشند، لذا شهرداری باید با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مناسب در بحث پرکردن اوقات فراغت این جوانان تلاش کند.

دادستان کرمانشاه به پاره ای دیگر از چالش های کرمانشاه همچون تاکسی آنلاین ها، واحدهای تولیدی راکد، تعاونی های مسکن، فقدان پارکینگ های عمومی، پیچیدگی ترافیک، ضایعات فروشان، بیماران مزمن روانی رها شده در سطح شهر، افراد بازمانده از تحصیل و… اشاره کرد و خواستار تدبیر دستگاه های مربوطه در خصوص رفع این مشکلات شد. 

وی در پایان بااشاره به بالا بودن درجه خشونت در جامعه، یادآورشد: باتوجه به خروجی های مثبت کلینیک کنترل خشم در کرمانشاه از زمان راه اندازی آن و با افزایش فعالیت این مرکز می توانیم به عنوان یک استان موفق و الگو در این زمینه در سطح کشور مطرح شویم.
 

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6671 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2031875 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر