چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۸
 |  19/ تیر/ 1397 - 2:54
  |   نظرات: بدون نظر
96 بازدید بازدید

اختلافات داخلی حزب اعتمادملی/دیدارهای خرازی در آلمان/تکذیب آزادی متهم ۳۱ میلیاردی و…


در گزیده اخبار سیاسی ۱۹ تیر بخوانید

اختلافات داخلی حزب اعتمادملی/دیدارهای خرازی در آلمان/تکذیب آزادی متهم ۳۱ میلیاردی و…

توضیحات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پرونده « سپنتا نیکنام»، رسیدگی مجلس به تحقیق و تفحص از صنعت خودرو تا اواسط مرداد، صدور مجوز تماشای خانوادگی بازی‌های نیمه‌نهایی جام جهانی در ورزشگاه آزادی، توقف پروازهای شرکت خطوط هوایی اتریش به اصفهان و شیراز به دلیل مسائل اقتصادی، تشریح آخرین وضعیت پرونده های حمیدرضا بقایی، سعید مرتضوی، مهدی هاشمی، وحید مرادی، نسرین ستوده، هنگامه شهیدی، تکذیب "آزادی متهم ۳۱ میلیارد تومانی با قرار ۵۰ میلیون تومانی" و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، نوزدهم تیر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع گفت: از آنجا که ایران اسلامی دارای یک نظام مردمی است، رفاه مردم جزء منافع حیاتی و خطوط قرمز ما تلقی می شود و نیروهای مسلح این آمادگی را دارند تا به عنوان سربازان جان بر کف ملت تمام ارکان و ظرفیت خود را در جهت حفظ منافع حیاتی و رفاه ملت کشور به کار بسته و در این راه عاشقانه جانفشانی کنند.

معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید و بهره برداری از چند طرح و پروژه مهم صنعتی و زیربنایی، صبح امروز به اصفهان سفر کرد و در بدو ورود به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با بیان اینکه مردم انقلابی اصفهان همواره در تاریخ کشور و تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نقش پیشرو و پیشتاز داشته اند، گفت: برای من و همراهان توفیق بزرگی است که در این سفر خدمت آنها رسیده و ادای ادب و احترام کنیم.

جهانگیری همچنین در مراسم افتتاح پروژه توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، اظهار کرد: با قیمت و کیفیت خوب می توانیم بسیاری از کالاها را در کشور تامین کنیم کالاهایی که نمونه آن در کشور وجود دارد یا ظرفیت تولید آن در کشور وجود دارد وارد نمی کنیم. متاسفم که یک عده منتظرند ببینند چطور می توانند ملت را غارت کنند، ولی ما حتما آنها را به موقع ادب خواهیم کرد. 

سیدرحیم ابوالحسنی، رییس دفتر سیاسی حزب اعتمادملی با تشریح روند اختلافات داخلی اعتمادملی گفت:‌ حزب از شهریور ۹۵ دچار مشکل شد و نتوانست منازعات خود را با تفاهم و آشتی حل کند و در نهایت تصمیم به جابجایی نخبگان این حزب گرفته شد. وی معتقد است که جابجایی افراد در یک فرآیند دموکراتیک مشکلی ندارد زیرا آن فرآیند دموکراتیک مهم است نه افراد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه توضیحاتی درباره پرونده « سپنتا نیکنام»یادآور شد: برای حل پرونده سپنتا نیکنام مهلت رسیدگی به این پرونده را تمدید کردیم.  محسن رضایی افزود: در فرودین ماه مهلت سه ماهه رسیدگی به پرونده سپنتا نیکنام تمام شده بود اگر رسیدگی به  آن را  تمدید نمی‌کردیم نظر شورای نگهبان‌ قطعی و از دستور کار مجمع خارج می شد. با پیشنهاد این جانب و موافقت آیت‌الله شاهرودی تمدید رسیدگی که طبق آیین نامه که حداکثر یک سال می تواند باشد انجام شد.

همچنین مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص گفت: مجمع در جلسات تخصصی کمیسیونهای خود به صورت بی وقفه مشغول تجزیه و تحلیل شرائط و تحولات بین المللی و مسائل داخلی برای چاره جوییهای عملیاتی مشکلات و محدودیتهاییست که احتمالا بر کشور تحمیل خواهد شد؛ نتیجه گزارش ها در اختیار دولت قرار می گیرد. وی افزود: مجمع تشخیص راهبردهای مناسب شرایط فعلی را استخراج و دراختیار دولت قرار می‌دهد.

رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور از رسیدگی به تقاضای تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در جلسه علنی مجلس تا اواسط مردادماه خبر داد.

همچنین طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از صدور مجوز تماشای خانوادگی بازی‌های نیمه‌نهایی جام جهانی در ورزشگاه ۱۲ هزارنفری آزادی خبر داد و گفت: امکان تماشای مسابقه فینال جام‌جهانی هم با اخذ مجوز جداگانه در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری فراهم خواهد شد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار وزیر مشاور امور خارجی وزارت خارجه آلمان گفت: موضوع مهم در مقطع کنونی، تبدیل اراده سیاسی اروپا در حمایت از برجام به اقدامات عملی در راستای اجرای برجام است؛ به‌طوری که منافع ایران از برجام تأمین شود. وی تصریح کرد: ما بر اساس متن برجام این حق را داریم که در برابر نقض عهد دیگران، به‌خصوص اینک که آمریکا از این توافق هسته‌ای خارج شده است، به‌طور کامل یا بخشی از اجرای تعهدات خود را متوقف کنیم، ولی به اروپا این فرصت را داده‌ایم تا ببینیم اروپا چگونه می‌خواهد اراده خود را به عمل ترجمه کند.

کمال خرازی که در آلمان به سر می‌برد همچنین در دیدار با یوشکا فیشر، رئیس پیشین حزب سبزها و وزیر خارجه اسبق آلمان تاکید کرد:تعهد ایران به برجام به راهبرد اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا بستگی دارد.

شرکت خطوط هوایی اتریش در خبری اعلام کرد که در آینده به اصفهان و شیراز پروازی نخواهد داشت. در این خبر که با عنوان «حذف مسیر پروازی هنگ کنگ، میامی و لینتز در روزنامه کوریر منتشر شده، آمده است: به دلایل اقتصادی برخی از مسیرهای پروازی مانند مقاصد عنوان شده و همچنین هاوانا، کلمبو و تعدادی دیگر از مسیرهای طولانی را حذف خواهد کرد.

همچنین برخی منابع دولتی کویتی اعلام کردند که این کشور طرحی اضطراری برای فروش نفت در صورت بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران را بررسی کردند.

غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل که روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت کودکان در مخاصمات مسلحانه سخنرانی می‌کر،  خواستار توقف کشتار کودکان فلسطینی و یمنی شد.

همچنین حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: حکومت بحرین مسئول اصلی وخامت حال آیت‌الله شیخ عیسی قاسم مرجع بزرگ دینی و هرگونه عواقب آن است.

مدیرکل زندان‌های استان تهران در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا آخرین وضعیت پرونده‌هایی همچون پرونده حمیدرضا بقایی، سعید مرتضوی، مهدی هاشمی، وحید مرادی، نسرین ستوده، هنگامه شهیدی و… را تشریح کرد. مصطفی محبی گفت:آقای بقایی در شرایط مناسب و کاملا انسانی در بازداشتگاه اوین نگهداری می‌شود. در مورد آقای مرتضوی نیز باید بگویم به دلیل اینکه نمی‌توان وی را در کنار دیگر زندانیان نگه داشت، در بند ۲۴۱ اوین در حال گذراندن حبس است. باز هم می‌گویم که این طور نیست امتیاز خاصی به این زندانیان داده شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیز خبر منتشر شده در سایت یک خبرگزاری با عنوان «تصمیم عجیب یک بازپرس، آزادی متهم پرونده ۳۱ میلیاردی با قرار ۵۰ میلیون تومانی» را تکذیب کرد.

همچنین سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اظهاراتی درباره این شورا با بیان اینکه اسناد ادعاهای خود را به محکمه ارائه کنید گفت:وعده ما در دادگستری.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 411 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1838815 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر