جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۹
 |  18/ تیر/ 1397 - 2:15
  |   نظرات: بدون نظر
53 بازدید بازدید

بررسی وقایع جنایی نیازمند تفکری علمی و کارشناسی است


دادستان کرمانشاه:

بررسی وقایع جنایی نیازمند تفکری علمی و کارشناسی است

دادستان کرمانشاه گفت: بررسی وقایع جنایی نیازمند تفکری کاملا علمی و کارشناسی است.

به گزارش ایسنا، محمدحسین صادقی در مراسم تجلیل از اکیپ بررسی صحنه جرم استان کرمانشاه، با بیان اینکه مواجه شدن یا مداخله کردن در موضوعات جنایی سایش های روانی و آثاری دارد که در سایر حوزه های مختلف نیست، اظهار کرد: از سوی دیگر موضوعات جنایی، موضوعاتی هستند که مستقیما با امنیت و احساس امنیت در جامعه ارتباط داشته و می توانند یکی از شاخص های امنیتی برآورد وضعیت باشند.

وی ادامه داد: فشار افکار عمومی برای گره گشایی از پرونده های کور جنایی نیز اکیپ بررسی عوامل صحنه جرم و دادسرا را تحت فشار قرار می دهد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه اخیرا یک کار پژوهشی در خصوص بررسی وقایع جنایی استان از بعد از انقلاب اسلامی انجام گرفته، از اکیپ بررسی صحنه جرم کرمانشاه خواست که از نتایج این پژوهش ها و تحلیل ها در بحث اقدامات پیشگیرانه بویژه در قتل های هیجانی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: هرچه میزان قتل هایی که قاتلین آنها متواری می شوند در استان کمتر باشد نشان می دهد که عملکرد مثبتی داشته ایم.

صادقی خاطرنشان کرد: امکان اینکه کسی مرتکب جنایتی شود و ردی از خود برجای نگذارد بسیار کم است، لذا باید با ادله فنی و قانونی بتوانیم موضوع را دنبال کنیم.

وی افزود: در بررسی وقایع جنایی باید تفکری ۱۰۰ درصد علمی و کارشناسی داشته باشیم، بطوریکه با ادله علمی به قاضی و عوامل بررسی پرونده یقین دهیم که جنایتی رخ داده و توسط چه کسی اتفاق افتاده است.

دادستان کرمانشاه به اهمیت حفظ صحنه جرم اشاره کرد و گفت: ادله ای که در صحنه جرم وجود دارد باید رمزگشایی شود و کسانی آن را رمز گشایی کنند که با این ادله آشنا باشند و اهمیت آن را از باب اثبات موضوع بدانند.

وی تاکید کرد: علاوه بر داشتن نیروهای کارآمد و باانگیزه، استفاده از تکنولوژی و مجهز شدن به آخرین یافته های علم صحنه جرم را باید مورد توجه قرار داد.

صادقی یادآورشد: همچنین یکی از اولویت های فعلی پزشکی قانونی کرمانشاه استفاده از بانک اطلاعات ژنتیک است که باید برای مجرمین خشن داشته باشیم.
 

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 19581 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1748620 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر