دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۳
 |  12/ تیر/ 1397 - 3:50
  |   نظرات: بدون نظر
385 بازدید بازدید

تکذیب فعالیت انتخاباتی قالیباف/تشدید برخوردها با اخلالگران اقتصادی/تکذیب سرقت خودروی نمایندگان


در گزیده اخبار سیاسی ۱۲ تیر بخوانید؛

تکذیب فعالیت انتخاباتی قالیباف/تشدید برخوردها با اخلالگران اقتصادی/تکذیب سرقت خودروی نمایندگان

حبس و اعدام در انتظار اخلالگران در نظام اقتصادی، بازخوانی بیانات رهبری خطاب به مسئولان قضایی در ۹ سال گذشته، مذاکرات خصوصی روسای جمهوری ایران و سوئیس، تگذیب فعال شدن ستادهای انتخاباتی قالیباف، خواسته بازار از دولت، ثبات اقتصادی، تکذیب سرقت خودرو نمایندگان ، دستگیریی قاتل وحید مرادی ، درخواست تجدیدنظراز احکام ۵ دانشجوی بازداشتی دی ماه ۹۶، بسته اقتصادی ۱+۴ جمعه رونمایی میشود و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، دوازدهم تیر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه نینوا استان گلستان  گفت: جنگی که امروز دشمن به راه انداخته، ناامید کردن مردم در یک فضای خیالی است و می‌خواهد نشان دهد که دیگر نظام دارای پشتوانه اجتماعی نیست.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در همایش فرماندهان و مسئولین نیروی زمینی سپاه با اشاره به توانمندی و ظرفیت های سپاه در دفاع از میهن اسلامی گفت: نیروی زمینی سپاه در مأموریت عملیاتی خود برای تأمین امنیت مناطق مرزی موفق عمل کرده است و امنیت در همه عرصه ملموس و آشکار است.

بازخوانی بیانات رهبری خطاب به مسئولان قضایی در ۹ سال گذشته

تیر ماه هر سال به مناسبت هفته قوه قضاییه رییس قوه قضاییه به همراه مسئولان قضایی کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می کنند. رییس قوه قضاییه در این دیدارها گزارشی از عملکرد سالیانه دستگاه قضایی به رهبری ارائه می دهند و در نهایت مقام معظم رهبری در تکمیل آن گزارش نکاتی را به مسئولان قضایی یادآور می‌شوند.

روسای جمهوری اسلامی ایران و کنفدراسیون سوئیس شامگاه دوشنبه به وقت برن، درباره راه‌های توسعه و تعمیق روابط مشترک در همه حوزه‌های مورد علاقه، گفت‌وگو و تبادل نظر و  بر توسعه همه‌جانبه روابط تهران – برن تاکید کردند.

روحانی د جریان سفر خود به سوئیس در جمع ایرانیان مقیم این کشور  بابیان اینکه امکان ندارد نفت منطقه صادر شود و نفت ایران صادر نشود گفت:هدف واقعی آمریکا از تحریم، فشار به زندگی مردم است. آنها ادعا می‌کنند که می‌خواهند به دولت ایران فشار وارد کنند اما وقتی واردات مایحتاج ضروری مثل دارو و نهاده‌های دامی را تحریم کنند، به چه کسی فشار وارد خواهد شد؟ آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید، این کار را بکنید تا نتیجه‌اش را ببینید.

رییس جمهور همچنین در نشست تجار و فعالان اقتصادی ایران وسوئیس با تاکید بر پایبندی ایران به عدم اشاعه و تمام تعهداتش گفت:ایران به همکاری با سازمان‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد. وی با اشاره به اینکه به ضرر هیچ کشوری قدم بر نداشته و نمی داریم، گفت: برخی دنبال فرا سرزمینی کردن رفتارهای غیر قانونی خود هستند؛ وظیفه ما همکاری در چارچوب قوانین بین المللی، صلح و منافع ملتهاست.

عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر  با اشاره به وقوع ۱۰ هزار درگیری ظرف پنج سال در راستای مبارزه با مواد مخدر از جامعه بین‌المللی به دلیل بدعهدی و پشت کردن به قوانین بین‌المللی نظیر خروج از برجام انتقاد کرد. وزیر کشور در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به اینکه سه سال گذشته در عرصه‌های بین‌المللی اعلام کردیم که تروریسم و مواد مخدر با هم عمل می‌کنند، گفت: به عنوان  مسئول امنیت داخلی می گویم اگر ۲۴ ساعت چشمانم را ببندم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند .

همچنین  احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه انجمن‌ها اسلامی اصناف و بازار با اشاره به اینکه جلسات اتحادیه‌ها و اصناف با دولت و مجلس برای برآورده شدن خواسته‌های بازاریان آغاز شده است، گفت: خواسته بازار از دولت، ثبات اقتصادی است.

در پی انتشار خبری درکانال تلگرامی دولت بهار نزدیک به محمود احمدی‌نژاد مبنی فعال شدن ستادهای انتخاباتی محمدباقر قالیباف، حسین قربانزاده راه‌اندازی مجدد ستادهای انتخاباتی قالیباف را تکذیب کرد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه  از برگزاری دومین جلسه بررسی اعتراضات اخیر امروز در  کمیسیون  امنیت ملی خبرداد و گفت: معتقدم که نباید بر روی اعتراضات یک نام مشخص گذاشت چون پایه این اعتراضات اجتماعی و معیشتی است و قبل از آنکه وارد حوزه انتظامی شود باید برای آن راه‌حل داشته باشیم.

همچنین خدادادی از اعزام هیاتی از کمیسیون اجتماعی به ایرانشهر برای بررسی اتفاقات اخیر (تعرض به دختران) در هفته آینده خبر داد.

نماینده مردم قم در مجلس نیز با بیان این که فشار اقتصادی به مردم، موجب آشوب می‌شود، گفت: به عنوان نمونه همزمان با نا آرامی‌ها در خرمشهر و آبادان افرادی به صورت سازمان یافته اقدام به پخش اعلامیه آشوب طلبانه در بازار بزرگ قم کردند که با هوشیاری کسبه و دستگاه‌های امنیتی توطئه  آشوب در بازار قم خنثی شد.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس نیز در صفحه شخصی خود در توییترر خبر منتشره درباره سرقت ۲۰ خودرو نمایندگان را تکذیب کرد.

نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴ و موگرینی جمعه در وین برگزار می‌شود. یک منبع دیپلماتیک از برگزاری نشستی با حضور وزیر امور خارجه ایران و پنج قدرت جهانی در وین پایتخت اتریش برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داد که  آینده آن پس از خروج آمریکا از این توافق در معرض خطر قرار دارد.

یک مقام ایرانی نیز از رونمایی بسته اقتصادی ۱+۴  پس از دو ماه خبر داد و اعلام کرد: نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴ با حضور رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در وین برگزار و بسته اقتصادی کشورهای اروپایی در این نشست به ایران ارایه می‌شود. این نخستین نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴ است که بعد از خروج آمریکا از برجام انجام می‌شود.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با وزیر آموزش عالی سوریه با تبریک پیروزی‌های  اخیر دولت و ملت سوریه  گفت:‌ دیر یا زود آمریکایی‌ها مجبور می‌شوند از شرق فرات عقب نشینی کرده و شرشان را از سر مردم سوریه کم کنند.

وزارت امورخارجه روسیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  سرگئی لاوروف و محمدجواد ظریف در یک تماس تلفنی درباره سوریه و دریای خزر با یکدیگر گفت‌وگو کردند.در ادامه این اطلاعیه آمده است: دو طرف در این گفت‌وگو درباره تحولات اخیر در سوریه، مقدمات برگزاری نشست کشورهای حاشیه دریای خزر در ماه اوت در آستانه و به علاوه همکاری‌های دوجانبه تبادل نظر کرده‌اند.

امیر رئیسیان درخواست تجدیدنظراز احکام ۵ دانشجوی بازداشتی دی ماه ۹۶ از  خبر داد و  گفت که وکالت ۵ نفر از فعالان دانشجویی که در اعتراضات دی ماه سال ۹۶ بازداشت شده‌اند را عهده دار است و به احکام صادره برای این افراد اعتراض کرده است.

در همین ارتباط فاطمه سعیدی  مسئول کمیته پیگیری وضعیت احکام دانشجویان در فراکسیون امید گفت که این کمیته به دنبال ارسال نامه‌ای به رییس قوه قضاییه است تا از ایشان درخواست عفو و تخفیف حکم دانشجویان را داشته باشد.

همچنین سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از دستگیری قاتل وحید مرادی شرور معروف تهران خبر داد و گفت : وی به پلیس آگاهی تهران منتقل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق  معاون اول دادستان کل کشور از حبس و اعدام در انتظار اخلالگران در نظام اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: شدیدترین مجازات را قانونگذار برای اخلالگران اقتصادی تعیین کرده است و طبق قانون برای مجازات اخلالگران  از ۲۰ سال حبس تا اعدام لحاظ شده است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) دوازدهم تیر ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 16907 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2042111 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر