پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۴
 |  12/ تیر/ 1397 - 12:04
  |   نظرات: بدون نظر
55 بازدید بازدید

اصلاح انجام شده در قانون مبارزه با موادمخدر ناقص است


دادستان کل کشور:

اصلاح انجام شده در قانون مبارزه با موادمخدر ناقص است

دادستان کل کشور گفت که اصلاحیه اخیر مجلس بر قانون مبارزه با موادمخدر ناقص است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اقدامات دستگاه قضایی برای مبارزه با موادمخدر، گفت: مساله مبارزه با موادمخدر تنها با مجازات حل نمی‌شود و ما ابتدا باید زمینه‌های این آسیب اجتماعی را مطالعه و بررسی کنیم. خوشبختانه در این زمینه مطالعات علمی انجام گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم مجازات آخرین مرحله‌ای است که باید برای مبارزه با موادمخدر مدنظر قرار گیرد، افزود: مسئولین امر هم باید در بعد اشتغال و هم در بعد جلوگیری از ورود موادمخدر صنعتی و سنتی به کشور فعال باشند و این مسائل باید مقدم بر مجازات لحاظ شود. مساله مجازات تنها یکی از عواملی است که می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه معتقدیم قانون مبارزه با موادمخدر حتما نیاز به اصلاح دارد و اصلاحی که اخیرا در مجلس شورای اسلامی در مورد مجازات اعدام انجام شده است ناقص بوده، اظهار کرد: به نظر می‌رسد این اصلاح ناقص بوده و همانطور که گفتیم باید مجموعه قانون به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته لحاظ شود به همین دلیل این قانون به دادستانی کل کشور ارجاع شد و بعد از گذشت بیش از یک سال کار کارشناسی خوشبختانه آماده است تا به ریاست قوه قضاییه تقدیم شود.

منتظری با بیان اینکه از سوی دیگر این قانون باید از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی برود، گفت: اعتقادم این است که این مجموعه حتما باید به شکل به هم پیوسته دیده شود و صرفا برداشتن اعدام و یا افزودن و کاستن از مجازات موثر نیست و باید عوامل مختلفی که با یکدیگر پیوند دارند این آسیب را در کشور با تعامل و همکاری با دستگاه‌های مختلف انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی، اجرایی و قضایی حل کنند.

وی در ادامه ضمن ارزیابی اقدامات انجام شده از سوی دستگاه قضایی برای مبارزه با موادمخدر، اظهار کرد: اگر قضاوت مردم این است که نسبت به سال‌های گذشته موضوع اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی کمتر شده است نشان می‌دهد که عملکرد ستاد مبارزه با موادمخدر و دستگاه‌های مسئول موفق بوده و باید از این مساله خوشحال باشیم.

منتظری در ادامه تاکید کرد: ما با همسایه‌ای مواجه هستیم که بیشترین تولید موادمخدر را در سطح جهان دارد و با توطئه‌هایی مواجهیم که جامعه با آسیب‌هایی دست به گریبان شود. این آسیب‌ها از جمله موادمخدر و عدم همکاری متناسب بین‌المللی با کشور ما است. ایران در مسیر ترانزیت موادمخدر قرار دارد و ما شهدای زیادی را در این راه تقدیم کرده‌ایم اما جامعه بین‌المللی این را نمی‌بیند. جمهوری اسلامی برای حفظ سلامت نه تنها مردم ایران بلکه سلامت بشر در حال سرمایه‌گذاری است ولی در سطح بین‌المللی به اندازه شایسته حمایت نمی‌شود.

وی در پایان افزود: برای مقابله با این آسیب‌های بزرگ باید کمر همت ببندیم، مردم همه باید همکاری کنند و خانواده‌ها نیز به ویژه از لحاظ فرهنگی مراقب باشند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13321 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1851725 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر