دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۳
 |  5/ تیر/ 1397 - 1:42
  |   نظرات: بدون نظر
39 بازدید بازدید

۲ نفر به جرم تخلیه پسماند روی در زنجان دستگیر شدند


علی آذری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان این اداره حین گشت و پایش مناطق متوجه حفاری با بیل مکانیکی و کمپرسی در منطقه کهناب و وجود پسماند سرب و روی می شوند.
وی یادآور شد: پس از پیگیری مشخص می شود که ۲ هزار و ۵۰۰ تن پسماند از قبل در این منطقه تخلیه و با لایه ای از خاک پوشیده شده است که کارشناسان موضوع را به این اداره گزارش کردند و در نهایت ۲ متخلف در این زمینه دستگیر شدند.
این مسئول خاطرنشان کرد: هنوز مقصر اصلی این حادثه مشخص نیست و ۲ فرد دستگیر شده اعلام کرده اند قصد جابجا کردن پسماندهای موجود به محل دیگری را داشته اند.
وی اضافه کرد: با این وجود این ۲ فرد به ظاهر متخلف دستگیر و به واحد حقوقی برای پیگیری معرفی و در این ز مینه علیه آنان اعلام جرم شده است.
آذری ادامه داد: به حکم دادستانی این اداره کل به یکی از شرکت ها مجوز داده بود تا پسماندهای سرب و روی تخلیه شده در رودخانه فصلی ذاکر را به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی روی تحویل دهد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان زنجان گفت: این واحد صنعتی هم پس از فرآوری مجدد، پسماند نهایی را به محل کنونی دپوی پسماندهای سرب و روی شهرک تخصصی روی منتقل می ساخت.
هم اکنون نزدیک پنج میلیون تن در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان دپو شده و بر اساس آخرین تصمیم گیری ها بنا شده است که به محل جدید و دائمی دپوی این پسماندها در منطقه مرصع شهرستان زنجان منتقل شود.
۳۰۰۱/۸۰۶۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 16908 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2042112 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر