دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۹
 |  4/ تیر/ 1397 - 5:43
  |   نظرات: بدون نظر
54 بازدید بازدید

وارادت کالای مشابه تولید داخل موجب تشدید نرخ ورشکستگی می‌شود


مدیر کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه:

وارادت کالای مشابه تولید داخل موجب تشدید نرخ ورشکستگی می‌شود

مدیر کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه گفت: وارادت کالای مشابه تولید داخل موجب تشدید نرخ ورشکستگی می‌شود.

به گزارش ایسنا، نعمت‌الله حاجعلی در بازدید از شرکت آلومینیوم پارس که به همراه مسولان قضایی استان و شهرستان ساوه انجام شد، گفت: ورشکستگی به دو صورت به تقصیر و به تقلب و به دلیل نوسانات مالی اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: اداره کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به جای تعطیلی شرکت‌ها اقدامات حمایتی را برای احیای شرکت‌های ورشکسته انجام داده و مانع از تعطیلی صنایع می‌شود.

حاجعلی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر با برگشت ۵۰ شرکت ورشکسته به عرصه کار و تولید افزون بر ۶ هزار کارگر در کشور به چرخه تولید و اشتغال بازگشته‌اند، تصریح کرد: نوسانات ارزی اخیر نیز موجب اختلال در روند تامین مواد اولیه و رونق تولید می‌شود که لازم است دولت برای جلوگیری از زیان‌دهی واحدهای تولیدی و صنعتی راهکار مناسبی اتخاذ کند و مانع از افزایش سرسام آور قیمت ارز شود.

وی یکی از علل مهم و تشدیدکننده ورشکستگی شرکت‌های تولیدی را نبود برنامه مدون در صادرات و واردات کالا عنوان کرد و گفت: وارادت بی‌رویه آسیب جدی به تولید وارد می‌کند و نرخ ورشکستگی را افزایش می‌دهد.

مدیر کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه افزود: مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون صنایع و معادن باید این فرصت را فراهم کند تا مشکلات و مسایل مربوط به تولید و ورشکستگی در خانه ملت به اطلاع نمایندگان برسد و قوانین مناسب و تصمیمات اجرایی لازم اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ریشه‌کن کردن فساد اقتصادی موجب تقویت تولید و حفظ اشتغال می‌شود، به افزایش ده برابری قیمت ارز در کشور اشاره کرد و گفت: سود افزایش قیمت ارز پروسه صادرات تولیدات در کشور را دچار بحران می‌کند.

محمدرضا منصوری بیان کرد: نوسانات بازار فساد اقتصادی را بیشتر خواهد کرد و مردم از این وضعیت رنج می‌برند.

وی با تاکید بر واگذاری صنایع به مجموعه‌های که از اهلیت صنعتی لازم و توان اجرایی بالایی برخوردارند، گفت: اگر در واگذاری‌های صنایع کار کارشناسی دقیق انجام نگیرد و از بخش خصوصی توانمند انتخاب انجام نشود، قطعا دچار ورشکستگی و چالش های کارگری خواهیم بود که نمونه هایی از آن در برخی صنایع استان به وضوح دیده می شود.

وی کاهش سود بانکی در عرصه تولید را موجب احیای صنایع و جلوگیری از ورشکستگی دانست و گفت: کمبود نقدینگی مهمترین عامل در خروج صنایع از چرخه تولید است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این بازدید بیان کرد: اعلام ورشکستگی شرکت منجر به تعطیلی آن و برگزاری مزایده برای فروش و پرداخت مطالبات خواهد شد .

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی بیان کرد: دستگاه قضایی با رویکرد حمایتی خود به جای طی مراحل قانونی ورشکستگی با اقداماتی که انجام می‌دهد شرکت ورشکسته را احیا کرده و بستر تولید و اشتغال را فراهم می‌کند .

وی عمده دلیل ورشکستگی صنایع استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی کشور را واردات بی‌رویه کالایی دانست که در داخل استان تولید می‌شود .

رییس دادگستری ساوه نیز خواستار حمایت واقعی دولت از صنعت و تولید شد.

هادی ملکی عنوان کرد: به هر میزان که از صنایع حمایت واقعی صورت گیرد به همان میزان آمار ورودی پرونده های کارگری به دادگستری کاهش پیدا خواهد کرد.

 

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 18705 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2043909 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر