شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۹
 |  28/ خرداد/ 1397 - 1:32
  |   نظرات: بدون نظر
147 بازدید بازدید

کاهش جمعیت کیفری زندان ها جزو الویت هاست


حجت الاسلام حکمتعلی مظفری روز دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی زندان های استان، مشکلات روانی زندانیان را بسیار شدیدتر از مشکلات مالی دانست و افزود: تامین نیازمندی های معنوی خانواده زندانیان باید از اولویت های مسئولین استانی باشد و همه بخش های نظام در این خصوص مسئولیت دارند تا حد امکان تلاش کنند از ورود افراد به زندان پیشگیری نمایند.
وی ادامه داد: روسای زندان های استان تعامل و ارتباط خود را با مسئولان قضایی استان بیشتر کنند و با حس مسئولیت پذیری بیشتر به عنوان متولی کاهش جمعیت کیفری زندان ها، از ظرفیت های آنها نهایت بهره را ببرند.
مظفری بر پیگیری مشکلات قضایی مددجویان زن تاکید کرد و گفت: جدا شدن یک زن از خانواده تبعات و آثار بسیار سنگینی بر پیکره خانواده وارد می کند و این افراد در معرض بیشترین آسیب های اجتماعی قرار دارند که بخشی از آن غیر قابل جبران است.
وی با اشاره به اینکه اسم زندان در کارنامه عملی فرد زندانی شکننده و عوارض آن برای خود زندانی سنگین است، رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث زندان را اصلاح زندانی دانست و گفت: مشکلات زندانیان نیاز به واکاوی دقیق دارد و می طلبد که تحقیق و پژوهش درستی در خصوص دلایل افزایش زندانی در استان انجام پذیرد.
مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه امروز نگاه این مجموعه خدمت و تلاش صادقانه و خالصانه در خدمات رسانی به زندانیان و خانواده های آنان و افرادی که دچار آسیب های اجتماعی شده اند، می باشد، گفت: این کار صرفا’ جهت رفع مسئولیت نیست و در جهت رضای خدا انجام می گیرد.
خشایار جمشیدی از روسای زندان ها خواست تا همکاری و تعامل بیشتری را با ستاد دیه آذربایجان شرقی داشته باشند و سعی کنند تمامی آزادی زندانیان جرایم غیرعمدی را از طریق ستاد دیه استان انجام دهند.
وی، کاهش جمعیت کیفری را جزو اولویت های اصلی سازمان زندان ها برشمرد و همکاری مطلوب مسئولین قضایی استان در این امر را موجب پیشبرد این هدف مهم ارزیابی کرد.
جمشیدی توجه به آسیب های داخل زندان را مهم برشمرد و افزود: مبارزه جدی با ورود مواد مخدر به زندان ها، کشف مواد در مبادی ورودی و لزوم بازرسی های دقیق و سرکشی های مستمر از داخل بندها باید به صورت مستمر انجام پذیرد تا شاهد هیچ گونه آسیبی در داخل زندان ها نباشیم.
وی ایجاد انگیزه برای کارکنان را از عوامل اصلی در پیشبرد اهداف سازمانی عنوان کرد و گفت: قبل از اینکه دنبال راهکار برای درمان بی‌انگیزگی کارکنان باشیم باید علل این فقدان روحیه کاری را پیدا کنیم و بعد با یک رویکرد مناسب این بی‌انگیزگی را از بین ببریم.
۳۰۳۸/۶۱۸۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6211 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1756141 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر