یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷
 |  21/ خرداد/ 1397 - 3:14
  |   نظرات: بدون نظر
50 بازدید بازدید

قاچاقچی تلفن همراه درگیلان بیش از یک میلیارد ریال جریمه شد


رضا قشلاقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای اجرای برنامه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با عوامل قاچاق در بازرسی از یک واحد صنفی ۳۱۷ دستگاه انواع گوشی های همراه قاچاق کشف و ضبط شد.
وی اظهار کرد: با رسیدگی به این پرونده و محرز شدن تخلف، حکم به ضبط کالای قاچاق کشف شده به نفع دولت و پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۵۱۸ میلیون و ۹۱۸ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت صادر شد.
احراز اصالت تلفن همراه یا همان رجیستری طرحی است که هر گوشی تلفن همراهی که به کشور وارد می‌شود با یک کد منحصر به فرد هویت دار خواهد شد و با هماهنگی هایی که میان وزارت صنعت و ارتباطات انجام می‌گیرد تنها گوشی های دارای این کد در کشور فعال می‌مانند.
طرح رجیستری که به منظور مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه طراحی شده، قرار است با ثبت شماره سریال(IMEI) گوشی هایی که پس از مراحل قانونی و از مسیر گمرک به کشور وارد شده اند، تنها خدمات مخابراتی را برای آنها امکان پذیر کند.
چنانچه شماره سریال گوشی که وارد ایران می شود در سامانه گمرک ثبت نشده باشد، گوشی قاچاق محسوب می شود و امکان فعال سازی در شبکه مخابراتی کشور را نخواهد داشت.
در سال گذشته یکهزار و ۹۰۰ پرونده در رابطه با انواع قاچاق کالا و ارز وارد اداره کل تعزیرات حکومتی گیلان شده و یکهزار و ۹۷۳ پرونده مختومه شده است که با رسیدگی به این پرونده های قاچاق کالا و ارز ؛ متخلفان در مجموع به میزان ۶۹ میلیارد و ۲۵۵ میلیون و ۳۵ هزار ریال جریمه شدند.
۷۲۹۶ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 19642 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2021247 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر