یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۵
 |  21/ خرداد/ 1397 - 2:49
  |   نظرات: بدون نظر
58 بازدید بازدید

اصناف خراسان شمالی به تجهیزات امنیتی مجهز شوند


به گزارش ایرنا، سردار علیرضا مظاهری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سرقت به عنف یک آرایشگاه زنانه بجنورد اظهار داشت: اصناف باید در تامین و ارتقای امنیت واحد خود حساس باشند زیرا ارتقای ضریب امنیتی واحدهای صنفی و رعایت توصیه های انتظامی به جلوگیری از دستبردها و سرقت ها کمک می کند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به شناسایی و دستگیری باند سارقان به عنف آرایشگاه زنانه شهر بجنورد در کمتر از ۴۸ ساعت گفت: سارق با همدستی سه نفر با ورود به آرایشگاه و با تهدید سلاح سرد، طلا و جواهرات و تلفن همراه افراد را به سرقت برد.
سردار مظاهری با بیان اینکه سارقان، نقشه سرقت از منزل و سرقت از آرایشگاه دیگر را در سر داشتند افزود: خراسان شمالی به لحاظ امنیت در رده سه استان کم جرم کشور است و پلیس همواره به اصناف توصیه کرده که با استفاده از تجهیزات امنیتی از بروز مشکل جلوگیری کنند اما گوش ها بعضا به این حرف ها بدهکار نیست.
وی خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می دهیم توانمندی پلیس به گونه ای است که در کمترین زمان جرائم را شناسایی و با هر گونه تخلف برخورد می کند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در پلیس آگاهی استان در سال جاری گفت: بر اساس آخرین آمار، امسال ۷۵ فقره پرونده تخلف در اداره مبارزه با جرائم جنایی تشکیل شده است و ۱۳ نفر نیز در جرائم مختلف دستگیر شده اند که کشف ۲ فقره پرونده قتل از مهم ترین پرونده ها است.
سردار مظاهری افزود: در زمینه مبارزه با سرقت نیز در این مدت به ۵۲۵ فقره پرونده رسیدگی شده است که ۳۷۵ فقره از این پرونده ها منجر به کشف شده و ۶۳ نفر سارق و مالخر دستگیر شده است.
وی گفت: در رسیدگی به ۱۱ فقره پرونده جرائم اقتصادی نیز ۱۵ نفر در زمینه هایی چون زمین خواری، ربا خواری و تسهیلات بانکی دستگیر شده است که ارزش ریالی این تخلف ها هشت میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال گزارش شده است.
وی افزود: در این مدت ۱۶۸ فقره پرونده با موضوع جعل و کلاهبرداری به ارزش ۲۷ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال رسیدگی شده است و ۱۲۰ نفر نیز در این زمینه دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: در رسیدگی به ۳۰ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا، ۸۳ هزار و ۲۶۱ قلم انواع کالا شناسایی شده که ارزش این پرونده ها بیش از ۲ میلیارد و ۵۸ میلیون ریال به ثبت رسیده است.
سردار مظاهری در بخش دیگر سخنان خود درباره حادثه های پس از تجمع های اعتراض آمیز رانندگان گفت: در برخی محورهای مواصلاتی استان، افرادی با سنگ پرانی به سمت کامیون ها ایجاد مزاحمت کردند که البته تمام عوامل شناسایی و دستگیر شده اند.
به گفته وی افرادی در فضای مجازی به این موارد دامن زده بودند که شماری از ادمین های گروه ها و یا کانال ها نیز شناسایی و به آنان تذکر لازم داده شد.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: حادثه های سنگ پرانی در شهرستان ها از جمله گرمه، جاجرم، مانه و سملقان گزارش شد و اکنون امنیت در جاده ها و محورهای مواصلاتی استان برقرار است.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 21092 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2022697 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر