دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۸
 |  19/ خرداد/ 1397 - 1:24
  |   نظرات: بدون نظر
65 بازدید بازدید

راهکارهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها وجود دارد


رئیس‌کل دادگستری استان قزوین:

راهکارهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها وجود دارد

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: باید توجه داشته باشیم که حکم حبس تنها برای زندانی تبعات ندارد بلکه خانواده و جامعه را نیز درگیر خواهد کرد از همین رو قانون‌گذار همان‌طور که حکم مجازات را تعیین کرده، برای زندانی هم حقوقی در نظر گرفته که نباید تضییع شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورالله قدرتی در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان البرز که در یکی از تالارهای پذیرایی این شهرستان برگزار شد، گفت: همه ما می‌خواهیم جامعه‌ای با کمترین جرم و آسیب اجتماعی، گناه، طلاق، زندانی و اختلاف داشته باشیم که چنین رویکردی خواست فطری هر انسانی در هر جامعه‌ای است.

وی افزود: وقتی با یک نگاه مشترک و همسو در شرایط حاضر جامعه بر رفع آسیب‌های اجتماعی و جرائم تأکید مشترک داریم، عقل و شرع ما را مکلف می‌کند تا زمینه همکاری، همدلی، همفکری و تعامل را فراهم کنیم.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: امروز راهکارهای قانونی برای کاهش حبس و جمعیت کیفری زندان‌ها وجود دارد البته نباید حتی یک نفر خلاف قانون آزاد شود و یا خلاف قانون بازداشت شود و حتی یک نفر اگر امکان استفاده از ظرفیت‌های قانونی دارد از آن بهره‌مند نشود.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که حکم حبس تنها برای زندانی تبعات ندارد بلکه خانواده و جامعه را نیز درگیر خواهد کرد از همین رو قانون‌گذار همان‌طور که حکم مجازات را تعیین کرده، برای زندانی هم حقوقی در نظر گرفته که نباید تضییع شود.

قدرتی خاطرنشان کرد: ما قضات باید تلاش کنیم و جایی که دیدیم آزادی کسی به نظم و امنیت عمومی جامعه لطمه نمی‌زند و موجب تجری دیگر افراد نمی‌شود به‌جای حبس از مجازات جایگزین استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه جشن گلریزان باید به‌عنوان یک سنت نیکو به جامعه معرفی شود، افزود: زمانی که یک انسان با نیت خیرخواهانه دست یک انسان نیازمند را می‌گیرد و به او کمک می‌کند مطمئن باشد که خدای متعال نیز دست او را خواهد گرفت.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه در سال ۹۶ تعداد ۳۰۹ نفر با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۳۰ نفر از زندانیان استان نیازمند کمک‌های مالی هستند که امیدواریم با نیت خیرخواهانه خیرین بتوانیم موجبات آزادی آن‌ها را فراهم کنیم که مجموع بدهی این افراد ۳۴ میلیارد تومان است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15793 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2040997 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر