یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۳
 |  30/ اردیبهشت/ 1397 - 3:32
  |   نظرات: بدون نظر
63 بازدید بازدید

قاطعیت به مفهوم تشدید فشار بر وکلا نیست


عیسی امینی:

قاطعیت به مفهوم تشدید فشار بر وکلا نیست

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه انتظار قاطعیت به مفهوم تشدید فشار بر همکاران نیست، گفت: ما ابتدائا باید به سمت اغماض قانونی و رافت برویم خصوصا اگر فرد سابقه تخلف نداشته یا هنوز در ابتدای راه باشد.

به گزارش ایسنا، عیسی امینی در جلسه تودیع و معارفه دادستان انتظامی، معاون دادستان و رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری مرکز  که با حضور رییس کانون، نواب رییس و جمعی از وکلا برگزار شد، گفت: خوشبختانه برای جایگاه دادستان انتظامی نیازی به تودیع و معارفه نیست زیرا آقای میرسراجی به عنوان دادستان و آقای سعادت به عنوان معاون اول دادستان با اتفاق آرا در این سمت‌ها ابقا شدند.

 رییس کانون وکلای مرکز با اشاره به اینکه هر دوی این افراد از نام های نیک و الگوی حسن شهرت و اقتدار هستند، اظهار کرد: هدف این هیات مدیره جناح بازی و رفاقت محوری نبوده و این انتخاب نشان دهنده وفاق است و به اصول توجه دارد. آقای میرسراجی مرد اصول، اخلاق و قاطعیت است.

وی با بیان اینکه دادسرای سالم و با اقتدار موجب سالم سازی محیط و اعتماد مردم و حاکمیت به ما خواهد شد، اظهار کرد: از سویی، مانند گذشته انتظار بی‌طرفی، قاطعیت و رفتار به تساوی در برابر وکلای با سابقه و کارآموزان را داریم و جایگاه‌ها نباید در تصمیمات تاثیر بگذارد. از سوی دیگر، انتظار قاطعیت به مفهوم تشدید فشار بر همکاران نیست چرا که در بیرون هم بعضا تحت فشار و کم مهری قرار دارند.

امینی در ادامه گفت: اگر تخلفی ریشه در نقض قواعد اخلاقی و اجتماعی نداشته و صرفا تخلف از قواعد شکلی و نظامات باشد، امید به رافت، بیشتر است. امکان دارد هر انسانی مرتکب خطا شود. ما ابتدائا باید به سمت اغماض قانونی و رافت برویم خصوصا اگر فرد سابقه تخلف نداشته یا هنوز در ابتدای راه باشد.

رییس کانون وکلای مرکز تصریح کرد: به نواب محترم اعلام کردم که چه در دادسرا و چه در کمیسیون بازرسی و نظارت نباید برای نامه‌های بی‌امضا و بدون هویت وقعی بگذاریم و برای همکاران پرونده سازی کنیم. دادستان قاطع و قانون‌مدار می‌تواند مهربان هم باشد که آقای میرسراجی مصداق بارز این صفات حسنه است. اگر محیط را آرام و در عین حال سالم کنیم، اعتماد جامعه به ما بیشتر شده و وکلا هم از بدنامی عده‌ای معدود صدمه نمی‌بینند ولی نباید این تفکر به تخلف‌انگاری و استرس جامعه وکالت منتهی شود.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در ادامه با اشاره به اینکه مراسم تودیع «کاکا افشار» از ریاست اداره معاضدت نیز هست، گفت: ایشان مردی با اخلاق است و برای این اداره نیز زحمات فراوان متحمل شده است. او جای خود را به حسین محمدنبی می‌دهد. آقای محمدنبی با سابقه ارزشمند در عرصه قضاوت، دیپلماسی، عضویت در هیات مدیره و نائب رئیسی کانون، امروز سکاندار اداره معاضدت است. اداره معاضدت چهره اجتماعی نهاد وکالت است، مکانی که نهاد وکالت نشان می‌دهد درمانی برای دردهای اجتماعی جامعه است.

وی افزود: آقای محمدنبی باید در پایان سال با گزارشی که به وکلا داده می شود، نشان دهد گام‌های نو و موثری در کمک به مردم و در عین حال تنویر افکار عمومی برداشته است. اداره معاضدت کانون‌ها بخشی از پروسه توسعه حقوق بشر و شهروندی در کشورهای مدرن است و ما هم باید از این جهت گام جدی ای در توسعه حقوق شهروندی برداریم.

امینی با بیان اینکه کانون وکلای مرکز در حال حاضر علاوه بر کمک به مردم عادی به سازمان محیط زیست، مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و … نیز کمک می‌کند، اظهار کرد: ولی این اقدامات تعرفه نمی‌شود. انتظار دارم آقای محمدنبی، با هم‌اندیشی بزرگان و مدیران این نهادها و با کمک رسانه ها، به مردم اعلام کنند وکلا یاور و در کنار مردم هستند نه آنچه که علیه ما تبلیغ می‌کنند.

رییس کاون وکلای دادگستری مرکز در پایان، خاطرنشان کرد: در عصر امروز تبلیغ و تعرفه جزو وظایف سازمانی و در راستای حفظ چهره واقعی این نهاد مقدس است. اداره معاضدت باید راه ارتباط ما را با مردم به درستی و به حق باز کرده و تبلیغات مسموم را دفع کند و اینها میسر نخواهد بود مگر با برنامه‌های نو، راهبردی و نیروهای کارآمد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6423 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2008028 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر