دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۸
 |  29/ اردیبهشت/ 1397 - 1:21
  |   نظرات: بدون نظر
62 بازدید بازدید

۱۵درصد آرای قضایی البرز در مرحله تجدیدنظر نقض می‌شود


به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز شنبه در آیین توجیهی اساتید دعوت شده در معاونت منابع انسانی دادگستری البرز، افزود: مهترین علل اطاله دادرسی ضعف دانش قضایی است، اگر قاضی به دلیل داشتن تجربه و دانش کافی، مسیر صحیح را به موقع تشخیص دهد در صدور رای تعلل نخواهد کرد.
وی مهمترین رکن برای ارتقای یک سازمان را نیروی انسانی دارای دانش و تخصص کافی عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع در زمینه مباحث قضایی اهمیت دوچندان پیدا می‌کند، چرا که در این حوزه با مسائل پیچیده روبه‌رو هستیم که درک مسئله و صدور رای باید توام با دانش کافی و به‌روز باشد.
فاضلیان تغییرات اساسی و چندین باره درساختار قضایی و قوانین کشور را ناخوشایند توصیف کرد وگفت: در ۴ دهه اخیر بارها شاهد تغییر در ساختار سیستم قضایی کشور بودیم، تا اینکه پس از آزمون و خطا به ساختار فعلی رسیده‌ایم که فعالیت با این سطح از تغییرات نیز نیازمند دانش‌اندوزی مداوم کارکنان است.
وی ادامه داد: باید تدابیری اتخاذ شود تا به جای تغییرات اساسی در قوانین، قانون‌های فعلی پس از رفع ایرادها و نواقص اصلاح شوند و دوباره در فرآیند آزمایش قوانین جدید قرار نگیریم.
فاضلیان گفت: در کشورهای پیشرفته تغییرات در شکل قوانین به سختی انجام می‌شود، ولی در کشور ما اینگونه نیست و شاهد هستیم که به یکباره کل یک قانون و بالطبع تمام مواد آن تغییر می‌کند.
رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به ابلاغ قوانین آیین دادرسی و کیفری جدید در سال‌های اخیر بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی قضات با این قوانین تاکید و گفت: سرعت در تغییر قوانین می‌تواند به افزایش خطا در صدور آرای قضایی منجر شود.
۷۴۱۴/۱۵۳۵

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6681 بازدید

بازدید دیروز: 18695 بازدید

بازدید کل : 1794070 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر