شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹
سرویس: مقالات
 |  5/ اردیبهشت/ 1397 - 7:50
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

مشاور وزیرکشور: حوزه زنان باید به دور از مسائل سیاسی باشد


به گزارش ایرنا، فریبا نظری پورکیایی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مجمع مشورتی زنان در خراسان شمالی اظهار کرد: برای نخستین بار در سطح کشور، پنج صدم از اعتبارات استانداری ها برای فعالیت خاص در حوزه بانوان و خانواده ها گذاشته شده است تا برای بخش هایی همچون آموزش و پژوهش هزینه شود.
وی در باره مجمع مشورتی زنان در خانواده گفت: اینکه در یک موضوع تخصصی از قدرت مشورتی یک جمع نخبه و متخصص استفاده شود قابل تحسین است به علت اینکه پژوهش های اخیر نشان داده است که مردم کشور ما به انجام کار گروهی کمتر تمایل دارند.
وی ادامه داد: براساس پژوهش های انجام شده، به طور متوسط خانواده های ایرانی کمتر از ۳۰ دقیقه برای باهم بودن وقت صرف می کنند و این یک زنگ خطر و هشدار است.
وی اضافه کرد: مجمع مشورتی زنان در خراسان شمالی با هدف استفاده از اندیشه و تخصص جمعی از زنان نخبه، توانمندسازی و ارتقای وضعیت زنان و خانواده طراحی شده است و می تواند بازوی علمی مناسبی برای بانوان و خانواده استان باشد.
نظری پورکیایی پیشنهاد کرد که رئیس، هیات رئیسه و دبیر این مجمع مشورتی از وجود اندیشمندان آقا که در زمینه مسائل زنان در خانواده صاحب نظر هستند هم استفاده کنند.
وی اظهارکرد: یکی از اهداف مجمع مشورتی تقویت شورای برنامه ریزی و توسعه در خراسان شمالی است به دلیل اینکه زنان می توانند دستور جلسات مفید برای این شورا پیشنهاد دهند چرا که برخی از دستور جلسات کلیشه ای شده است.
مشاوروزیر کشور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: در راستای توانمندسازی مدیران زن و انتصاب ۳۰ درصد از خانم ها در پست های مدیریتی برنامه های خوبی پیش بینی شده است.
وی اظهارکرد: خراسان شمالی در انتصاب مدیران زن به عنوان استان پیشرو و نگرش استاندار در این زمینه بسیار توسعه یافته و قابل تحسین است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNAB‌OJNURD پیگیری کنید.
ع/۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2553 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1635896 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر