جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵
 |  5/ اردیبهشت/ 1397 - 8:06
  |   نظرات: بدون نظر
65 بازدید بازدید

صلح و سازش میان طایفه مرادزهی خاش برقرار شد


به گزارش ایرنا مدیر حوزه علمیه مخزن العلوم اهل سنت شهرستان خاش روز چهارشنبه در این مراسم گفت: اسلام همه ما را برادر خلق کرده و باید خیرخواهی، دلسوزی و احترام گذاشتن به همدیگر را در جامعه نهادینه کنیم.
مولوی محمدگل ریگی اظهار داشت: دور شدن اقشار جامعه و از جمله جوانان از علما و تعالیم دینی سبب به وجود آمدن اختلاف، هنجارشکنی، نا امنی، بی حرمتی به انسان ها، علما و ریش سفیدان می شود.
وی با انتقاد از اینکه در عصر کنونی احترام علما، بزرگان و معتمدان نگه داشته نمی شود و جوانان به طور سرخود عمل می کنند گفت: در جامعه اسلامی باید به گونه ای عمل شود که اخلاق اسلامی جلوه گر باشد.
وی با تاکید بر اینکه احترام گذاشتن به خیرخواهان باید در راس امور باشد، افزود: در نشست های صلح و سازش ادب باید رعایت شود.
مولوی مرادزهی تاکید کرد: افرادی که حرمت علما را شکسته اند باید از کرده خود نادم شوند.
بخشدار مرکزی خاش نیز با قدردانی از تلاش های انجام شده برای حل و کاهش مشکلات و اختلافات طایفه ای گفت: تلاش برای برقراری صلح و سازش کمک به توسعه، رشد و آبادانی در جامعه می کند.
مجتبی شجاعی اظهار داشت: متاسفانه برخی از کارهای جزئی به اختلافات بزرگ تبدیل می شود.
وی بیان کرد: زیبنده مردم ما نیست که در نظام جمهوری اسلامی اختلافات مالی، ملکی و بسیار جزئی در جامعه نمایان شود.
وی تصریح کرد: باید همه اقشار جامعه حرمت گذاشتن به علما، بزرگان و سایر اقشار جامعه را محور کار خود قرار دهند.
به گزارش ایرنا شماری از علما و بزرگان خاش وجود اختلافات را برای جامعه هلاک کننده توصیف و بر ضرورت حفظ وحدت و همگرایی تاکید کردند.
شهرستان ۱۷۳ هزار نفری خاش از ۲ شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و ۱۱ دهستان تشکیل شده و در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار – زاهدان – میلک واقع شده است.
۷۳۱۰**۳۲۱۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6131 بازدید

بازدید دیروز: 1267 بازدید

بازدید کل : 1626802 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر