شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۵
 |  3/ اردیبهشت/ 1397 - 3:08
  |   نظرات: بدون نظر
60 بازدید بازدید

۳٫۵تن گیاه خوراکی درایلام کشف شد


سرهنگ غلامرضا فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان گیاه خوراکی بهاره به صورت غیرمجاز از عرصه های طبیعی ایلام با هدف سودجویی برداشت شده است.
وی افزود: در این راستا ۷۰ نفر متخلف و متجاوزطبیعت که بیشتر آنها را افراد غیر بومی استان های همجوار هستند شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی افزود: عمده این گیاهان شامل رستنی هایی چون تره، پیچک و دیگر گیاهانی بود که در فصل بهار در رویشگاه های طبیعی استان ایلام می رویند.
فتحی یادآور شد: از این متخلفان تعداد ۳۵ دستگاه خودرو نیز شناسایی و با دستور مراجع قضایی توقیف شده است.
وی گفت: هرچند حساسیت مردم و سطح فرهنگ و آگاهی آنها درخصوص حراست از عرصه های ملی و رویشگاه ها افزایش یافته اما این رویشگاه ها همواره از دستبرد عده ای سودجو آسیب می بینند.
وی با بیان اینکه این گیاهان در مزارع و گلخانه ها رشد نمی کنند، تاکید کرد: چیدن گیاهان وحشی خوراکی و دارویی از ریشه و پیاز موجب از بین رفتن تدریجی این گیاهان می شود.
فتحی از مردم و بهره برداران خواست جهت حراست از گیاهان خودرو از برداشت بی رویه و غیراصولی این رستنی های طبیعی خودداری و اجتناب روزند.
به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از عرصه های ۲ میلیون هکتاری استان ایلام را عرصه های طبیعی و ملی تشکیل داده است.
۷۱۷۲/۶۰۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12658 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1996929 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر