پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۸
سرویس: مقالات
 |  28/ فروردین/ 1397 - 5:32
  |   نظرات: بدون نظر
119 بازدید بازدید

سیاست های آمریکا در دنیا مبتنی بر بهانه جویی است


حجت‌الاسلام علی‌اکبر مرتضوی کیاسری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: آمریکا هر زمان که می خواهد دست به تجاوزی بزند، از هیچ ، کوهی می سازد؛ بنابراین، سیاست یک بام ودوهوای امریکا برای همه ثابت شده است.
وی ادامه داد: باید این سئوال را از امریکا پرسید که اگر مدعی حملات موشکی به مردم بیگناه از سوی دولت سوریه است چرا این روزها که تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی به شکار مردم و کودکان فلسطینی می پردازند واکنشی نشان نمی دهد .
به گفته این فعال سیاسی اگر هدف امریکا ومتحدانش دفاع از حقوق انسانها وبشریت است چرا در مقابل کشته و زخمی شدن سه هزار نفر در اقدامات اخیرسربازان رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی هیچ واکنشی نشان نمی دهند .
مرتضوی کیاسری با اشاره به اتفاقات یمن ، گفت: چرا امریکا و متحدانش در مقابل کشتار مردم بیگناه یمن توسط عربستان سعودی سکوت کرده اند .
وی با بیان اینکه اگر به فرض، چنین قدامی از سوی دولت سوریه صورت گرفته باشد که نیست ، کشورها دارای قوانین ملی ، منطقه ای و بین المللی هستند و هر کشوری نمی تواند در اقدامی خودسر دست به تجاوز به استقلال کشور دیگر بزند.
دبیرکل مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی یادآور شد : در ادعای اخیر باید سازمان های بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل هر گونه مجوزی را که مورد نیاز باشد صادر کند و اگر هر کشور بنابر برداشت خود و به بهانه واهی دست به اقدام علیه کشور دیگری بزند سنگ روی سنگ بند نمی شود.
مرتضوی کیاسری افزود: این حرکات ریشه دروغین و بهانه جویانه دارد و اقدامی هنجارشکن و بی احترامی به قوانین بین المللی و نقض حقوق کشورها است.
وی اضافه کرد:کارشناسان بین المللی باید موضوع را مورد بررسی قرار دهند وبا هر گونه تجاوز علیه سوریه برخورد جدی کنند تا این قبیل اقدامات نوعی بدعت گذاری در جامعه جهانی نشود .
به گفته این فعال سیاسی با توجه به شکست سیاست گذاری های کلان امریکا در منطقه ، حمله به سوریه در جهت شکستن توان مقاومت در سوریه انجام شده است .
مرتضوی کیاسری تصریح کرد: از سوی دیگر، این اقدام را می توان در جهت مشغول کردن دولت سوریه و به نوعی ایجاد تنفس برای گروهک های تروریستی تلقی کرد تا بتوانند به بازسازی خود و آرایش جدید دست بزنند.
وی گفت: شکست داعش در منطقه برای آمریکا و متحدانش گران تمام شد و امریکا با این اقدام تلاش دارد تا بازمانده حلقه تروریستی را تقویت کند .
دبیرکل مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی اضافه کرد: خوشبختانه مردم آزادیخواه جهان در کشورهای غربی و غیر غربی در ساعات اولیه این اقدام امریکا و متحدانش را محکوم کردند.
مرتضوی کیاسری تصریح کرد: از سازمان های بین المللی می خواهیم از هرج و مرج بین الملی و فتنه جهانی و مشکلات دیگر که توسط کشورهای هنجارشکن مانند امریکا ومتحدانش بوجود آمده است، جلوگیری کنند.
سیام / ۱۰۵۳ /۱۴۴۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 108 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1729147 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر