جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۷
 |  28/ فروردین/ 1397 - 5:39
  |   نظرات: بدون نظر
66 بازدید بازدید

ایجاد شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های آتش‌سوزی جنگل‌ها در لرستان


معاون دادگستری خبر داد:

ایجاد شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های آتش‌سوزی جنگل‌ها در لرستان

معاون دادگستری لرستان گفت: اطفاء حریق نیاز به نیروی تخصصی دارد.

به گزارش ایسنا، محمدتقی شاکرمی در جلسه ستاد اطفای حریق استان اظهار کرد: دستگاه قضایی و انتظامی در حوزه پیشگیری‌های کیفری آتش‎سوزی در جنگل‎ها و مراتع استان اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است. نیاز است دستگاه‎های مرتبطی چون محیط زیست و منابع طبیعی تلاش بیشتری برای حفاظت از این منابع ملی کنند.

وی ادامه داد: ورود جدی‌تر مسئولان استان به بحث پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع زمینه‎ساز کاهش وقوع حریق است و در این راستا باید بستر لازم از جمله تجهیزات موردنیاز فراهم شود. دستگاه قضایی استان در دادسراها و دادگاه‌ها اقدام به ایجاد شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های آتش‌سوزی جنگل‌ها کرده است.

معاون دادگستری لرستان با تاکید بر این‌که «در بحث اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع نیاز به نیروهای تخصصی داریم»، اضافه کرد: سمن‎ها به خوبی می‎توانند در این خصوص نقش ایفا کنند و تحقق این کار در گرو مدیریت تیم‎های مردمی اطفاء حریق و محیط زیستی است.

وی خاطرنشان کرد: برای اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع استان نیاز به تجهیزات مدرن از جمله هلی‎کوپتر داریم.

شاکرمی گفت: نباید مردم را تنها دلیل وقوع آتش‎سوزی دانست؛ چراکه اگر دستگاه‎های مرتبط با اطفاء حریق کار خود را به خوبی انجام دهند، مردم نیز به خوبی از منابع طبیعی محافظت خواهند کرد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11808 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1980196 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر