جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸
 |  27/ فروردین/ 1397 - 11:21
  |   نظرات: بدون نظر
70 بازدید بازدید

جلسه مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی، صنایع و قضایی مجلس درباره قاچاق پوشاک


جلسه مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی، صنایع و قضایی مجلس درباره قاچاق پوشاک

نشست مشترک کمیسیون های امنیت ملی، صنایع و قضایی مجلس برای بررسی قاچاق کالا به ویژه پوشاک و راه های حمایت از کالای ایرانی با حضور کلیه دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح این جلسه گفت: در ابتدای جلسه باستانی عضو کمیسیون صنایع گزارشی از ارقام مطرح در حوزه قاچاق کالا ارائه کرد و مطرح نمود که مطابق آمار و اعداد قاچاق کالا ۲۵ میلیارد دلار کاهش یافته و تاحدود ۱۲٫۵ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: همچنین به این موضوع اشاره شد که در زمینه‌های مشوق قاچاق کالا همچون اسکله‌ها شناورها و مبادی ورودی کالا نظارتی به خصوص در مناطق آزاد وجود ندارد؛ به طوری که بیش از ۶۰ درصد اسکله‌های موجود فاقد نظارت هستند. همچنین صادرات قاچاق کالا منجر به افزایش هزینه‌های تجارت رسمی و کاهش هزینه‌های تجارت غیررسمی شده است.

نقوی حسینی به صحبت‌های شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک اشاره و اظهار کرد: براساس توضیحات مطرح شده پوشاک ملی نیازمند حمایت است و باید درعرصه رقابت مزیت‌دار باشد. انواع موانع و مصارف همچون مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و تامین اجتماعی و غیره به این مشکلات اضافه شده است. باید روی نام و نشان ایرانی به لحاظ فرهنگی کار کرد نه اینکه بخشی از تولیدات داخلی با مارک و نشان خارجی عرضه شود.

وی افزود: در این جلسه گفته شد که حدود ۱۰۰ فروشگاه بزرگ در تهران تدارک دیدیم تا تنها کالای ایرانی عرضه کنند. دستورالعمل‌های وزارت صنایع هم باید به شکلی باشد که اجازه واردات با برندهای خارجی داده نشود که اکنون برعکس این اتفاق رخ می دهد.

ادامه دارد …



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10860 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1979248 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر