شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۳
 |  22/ فروردین/ 1397 - 3:47
  |   نظرات: بدون نظر
78 بازدید بازدید

تکذیب خروج اسد از سوریه/جلسه ساماندهی بازار ارز/حضور گشت تعزیرات برای نظارت بر بازار ارز و…


در گزیده اخبار سیاسی ۲۲ فروردین بخوانید؛

تکذیب خروج اسد از سوریه/جلسه ساماندهی بازار ارز/حضور گشت تعزیرات برای نظارت بر بازار ارز و…

جلسه ساماندهی بازار ارز به ریاست رییس‌جمهوری، دلار ۴۲۰۰ تومانی تغییردهنده رقم بودجه ۹۷، روابط خوب مقتدی صدر با ایران و عربستان، تکذیب خبر خروج بشار اسد و خانواده‌اش از سوریه و سفر به تهران، اطلاعیه شورای نگهبان درباره شبهه‌ مخالفت این شورا با طرح‌های ضدفساد، حضور گشت‌های ویژه سازمان تعزیرات برای نظارت بر بازار ارز و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، جلسه ساماندهی بازار ارز پیش از ظهر امروز به ریاست رییس‌جمهوری و با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی و تعدادی از اعضای کابینه برگزار شد.

رئیس جمهور در این جلسه سیاست اخیر ارزی دولت را گامی مهم برای کاهش نگرانی مردم، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و کاستن از ابهام و افزایش پیش‌بینی‌پذیری و امکان برنامه‌ریزی آنان دانست. اسحاق جهانگیری نیز درحاشیه این جلسه با اشاره به اینکه اتفاقات بازار ارز به شدت مسائل اقتصادی کشور را تحت الشعاع قرار داده است گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به زندگی ۸۰ میلیون ایرانی بی تفاوت باشیم.

در همین ارتباط سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه «دلار ۴۲۰۰ تومان بر قیمت داروها و تجهیزات پزشکی تاثیر می‌گذارد» گفت: دولت باید اصلاحیه بودجه برای این نرخ دلار ارائه کند تا بخشی از درآمدهای حاصل شده از مابه التفاوت قیمت ارز به وزارت بهداشت جهت پوشش مابه‌التفاوت قیمت داروها و تجهیزات پزشکی اختصاص یابد.احمد همتی تاکید کرد: دلار ۴۲۰۰ تومانی تغییردهنده رقم بودجه ۹۷ است و  دولت اصلاحیه بودجه بدهد.

اسماعیل بشری کارشناس شبه جزیره کره با بیان اینکه خروج از برجام، خلاف عهد بودن آمریکا را به کره شمالی ثابت می‌کند، گفت: آمریکا می خواهد شبه جزیره کره عاری از تسلیحات هسته‌ای شود. وی درباره اظهارات اخیر رهبر کره شمالی مبنی بر دورنمای مذاکرات با آمریکا گفت: مدتی است که روی باز برای مذاکره از سوی هر دو طرف نشان داده شده و طرفین برای مذاکره درخصوص مسائل فی ما بین ابراز تمایل کرده‌اند.

لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ادعای حضور نظامی تهران در سوریه گفت که این رژیم تمام تلاش خود را برای متوقف کردن ایران در سوریه خواهد کرد و اجازه حضور نظامی دائم ایران در سوریه را نمی‌دهیم.

یک عضو سابق مجلس ملی فرانسه در پی سفر ولیعهد عربستان به این کشور و با اشاره به دیدار محمد بن سلمان و ماکرون در توئیتر خود نوشت که برای دیپلماسی فرانسه منطقی‌تر خواهد بود که ایران را فراموش نکند.

جعفر الموسوی سخنگوی جریان صدر  با بیان اینکه روابط مقتدی صدر هم با ایران و هم با عربستان خوب است، گفت: مقتدی صدر ، رهبر جریان صدر به دلیل بی طرفی و مقبولیتش نزد دو کشور ایران و عربستان توانایی حل بحران این دو کشور را دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و خانواده‌اش این کشور را ترک نکرده‌اند و ادعاها در باره خروج آنها از سوریه صحت ندارد. اخیرا چند رسانه مستقر در خاورمیانه گزارش‌هایی منتشر کردند درباره این که به سبب تشدید نگرانی‌ها در خصوص اقدام نظامی احتمالی کشورهای غربی علیه سوریه، اسد و همه بستگانش این کشور را ترک کرده و به تهران رفته‌اند.

در همین ارتباط سفیر روسیه در تهران درباره اینکه ترامپ با تهدید مدعی است که بشار اسد علیه مخالفین از سلاح ‌شیمیایی استفاده کرده، قصد دارد در سوریه مداخله نظامی داشته باشد و می گوید ایران و روسیه در این قضیه حامی سوریه بوده‌اند، گفت: ما از قبل هم هشدار دادیم که آمریکا در نظر دارد چنین اتهاماتی را وارد کند. مانند آنچه در غوطه شرقی اتفاق افتاد.وی با تاکید بر اینکه کسی نمی‌تواند ادعا کند سوریه علیه مخالفین از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، گفت: شک و تردیدی نیست که این را حامیان تروریستها انجام داده‌اند.

در پی انتشار اخباری مبنی بر رویکرد شورای نگهبان راجع به طرح‌های ضد فساد، روابط عمومی این شورا اطلاعیه‌ای صادر و تاکید کرد:شورای نگهبان به عنوان نهاد پاسدار قانون اساسی و موازین شرع به حکم قانون اساسی «مبارزه با کلیه‏ مظاهر فساد» (بند ۱ اصل سوم) را وظیفه‌ حکومت دانسته و مصوباتی که در راستای این هدف مقدس تصویب شوند را به شرط عدم مغایرت با سایر اصول قانون اساسی و موازین شرع، مورد تایید قرار داده است و پس از این نیز ان‌شاءالله همین‌گونه خواهد بود.

همچنین آیت‌الله جنتی  دبیر شورای نگهبان در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: من از شما به عنوان نمایندگان ملت درخواست می‌کنم حمایت از کالای ایرانی را جدی بگیرید.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه گشت‌های ویژه سازمان تعزیرات برای نظارت بر بازار ارز حضور دارندگفت: با توجه به اتفاقات و نوسانات اخیر بازار ارز، همکاران ما در بازار حضور یافتند و تا زمانی که نیاز باشد در این خصوص حضور خواهند داشت تا موارد تخلف را کشف ‌کنند.

یک وکیل دادگستری گفت: طبق قانون اساسی، دادستان کل کشور می تواند در هر امری که مربوط به حقوق عمومی باشد، مداخله کند و بر همین اساس دادستانی کل هم مطرح می کند که کار شهرداری مرتبط با حقوق عمومی است و می تواند به آن وارد شود.سیدمهدی موسوی‌شهری افزود:دادستان ضمن تعقیب متخلفان احتمالی شهرداری سابق، نسبت به اجرای قوانین نظارت تامه به خرج دهد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهار شنبه شنبه)۲۲ فروردین ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 14918 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1999189 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر