یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۹
 |  20/ فروردین/ 1397 - 2:59
  |   نظرات: بدون نظر
96 بازدید بازدید

ضرورت فرمان جهاد آب/دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای/خودکفایی تولید بنزین از شش ماهه دوم سال


در گزیده اخبار سیاسی ۲۰ فروردین بخوانید؛

ضرورت فرمان جهاد آب/دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای/خودکفایی تولید بنزین از شش ماهه دوم سال

تخصیص ۲ میلیارد تومان یارانه به احزاب، دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای، رونمایی از سه دستاورد مهم هسته‌ای توسط رئیس‌جمهور، نشست بررسی چگونگی حمایت از کالای ایرانی در مجلس، جلسه مشترک کمیسیون‌های امنیت و اقتصادی با وزیر ارتباطات و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، بیستم فروردین ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، امیر فرزاد اسماعیلی در مراسم صبحگاه ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)گفت: در روزهای گذشته یاوه گویی هایی از برخی از رسانه های دشمنان در خصوص پرواز هواپیماهایی در کشور شنیده شد که ارزش پاسخگویی نداشت اما همین جا می گویم که اگر کشوری حماقتی انجام دهد و هواپیمایش نزدیک شود قطعا اولین خط مقدم که پدافند هوایی است پاسخ کوبنده می‌دهد.

وزیر دفاع نیز در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم، به سئوالات گزارشگر این شبکه پاسخ داد و هم چنین در بخشی از این گفت‌وگو گفت: امیدوار هستم برادران ترکیه ای ما به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه احترام بگذارند. امیر سرتیپ حاتمی در بخش دیگری تاکید کرد: موشک های یمنی ها ساخت ایران نیستند.

علیرضا رحیمی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش با عنوان “باور ۳۷۳” ایرانی رقیب S۳۰۰ روسی با اشاره به حضور وزیر دفاع در کمیسیون امنیت ملی گفت: سامانه دفاع هوایی “باور۳۷۳” به‌زودی در اختیار واحدهای بهره‌بردار قرار می‌گیرد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در واکنش به افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر گفت: وضعیت فعلی بازار ارز قطعا برخلاف میل ما است و ما از تمام ظرفیت‌های نظام برای اصلاح بازار ارز استفاده خواهیم کرد و ان‌شاءالله وضعیت آن را به سمت تعادل می بریم.

در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور گفت: دولت اجازه نمی‌دهد ثبات اقتصادی کشور آسیب ببیند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب از تخصیص ۲ میلیارد تومان یارانه به احزاب خبر داد و گفت: برای یارانه احزاب پیشنهاد وزارت کشور ۴ میلیارد تومان بود که با شرایط مالی و بودجه دولت، ۲ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

مراسم دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای

مراسم دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای پیش در محل سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته‌ای، جمعی از اعضای هیات دولت مقامات، لشکری و  سفرای کشورهای مختلف برگزار شد.

در این مراسم رییس‌جمهور با اشاره به معرفی دستاوردهای جدید در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای، گفت:این پیام روشنی برای برخی از دوستانی که گاهی بدون دقت حرف می‌زنند و فکر می‌کنند در دولت یازدهم و دوازدهم حرکت هسته‌ای ما کند شده است. روحانی افزود: برای تمام مشکلات برنامه داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی نیز ضمن با معرفی دستاوردهای جدید هسته ای با اشاره به پایبندی ایران به تعهداتش در برجام و اینکه تاکنون ۱۰ بار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران را به تعهداتش اعلام کرده تصریح کرد: تهدیدات لفظی و رسانه‌ای خللی در عزم ملت ایران ایجاد نمی‌کند.

در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای از سه دستاورد مهم هسته‌ای توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد و همچنین با دستور رئیس‌جمهور؛ اولین محموله کیک زرد از کارخانه اردکان یزد به UCF اصفهان انتقال یافت، افتتاح واحد فرآیندی اختلاط در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن افتتاح شد، سامانه تست لوپ‌های سوخت ۲بار و ۱۰ بار آغاز به کار کرد، مرکز تحقیق و توسعه علوم و مهندسی مواد در فردو آاز به کار کرد، بهره‌برداری از اولین شتاب دهنده خطی بومی کشور بهره برداری شد و همچنین عملیات اجرایی اولین شبیه ساز سنجش فرآیندی آ غاز شد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی توضیحاتی را در خصوص فعالیت سایت هسته‌ای اراک، ایمنی صنعت هسته‌ای کشور، شرایط پس از برجام و … ارائه کرد و گفت: راکتور اراک دست نخورده است. وی تاکید کرد: در حال حاضر محدودیتی برای پیشرفت‌ها نداریم و با برجام و بدون برجام پیشرفت هسته ای داریم.

***

در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای دولتی روسیه یک یادداشت تفاهم پارلمانی بین دو کشور به امضا رسید و براساس این سند ایران و روسیه بر توسعه روابط اقتصادی در سطح ملی و استانی تاکید کردند. در حاشیه این دیدار سخنگوی سازمان انرژی اتمی از قابلیت تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به وضعیت غنی سازی بیست درصد ظرف دو روز خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به سفر رئیس مجلس دومای روسیه به ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که حضور رئیس مجلس دومای روسیه در تهران مرحله جدیدی از روابط ایران و روسیه را شکل می دهد و ایران و روسیه روابط خود را تحکیم می بخشند.

نشست بررسی چگونگی حمایت از کالای ایرانی در مجلس

نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی که صبح امروز (دوشنبه) با حضور وزیران صنعت و نفت در مجلس برگزار شد.

در این نشست رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه گزارش ماهانه وزیر صنعت به مجلس درباره چگونگی حمایت از کالای ایرانی شد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از تولید کنندگان داخل گفت که یکی از راهکارها این است که فقط در آخرین زنجیره و از مصرف کننده نهایی مالیات دریافت شود.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه در حوزه‌های نفتی گفت: کشوری که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، نباید در وضعی قرار بگیرد که فرار سرمایه رخ دهد. اگر این اتفاق بیفتد یعنی جریان برعکس شده است. زنگنه  همچنین ازخودکفایی در تولید بنزین از شش ماهه دوم سال جاری خبر داد.

***

جلسه مشترک کمیسیون‌های امنیت و اقتصادی با وزیر ارتباطات

جلسه مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی پیرامون دغدغه‌های اقتصادی پیام‌رسان خارجی تلگرام در مجلس برگزار شد و در این جلسه رئیس کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از بروز شبهات سازمان یافته علیه پیام‌رسان‌های داخلی گفت: این فضاسازی باعث نگرانی مردم و عدم مهاجرت آنها از خانه بیگانه به خانه خودی شده است.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در گفت‌وگو با برنامه فرانسوی اینترناسیونال گفت: تنش سیاسی میان ایران و آمریکا از سال‌های دور وجود داشته است اما هیچ کس خواهان وقوع جنگ نیست.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با احتمال لغو برجام از سوی آمریکا گفت: لغو برجام از سوی واشنگتن تاثیر عملی نخواهد داشت.

یک سناتور آمریکایی نیز در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس نیوز با تاکید بر اینکه خروج ترامپ از توافق هسته‌ای یک اشتباه خواهد بود، گفت: اگر واشنگتن این توافق را نقض کند، با خروج از توافق هسته ای، آمریکا را منزوی خواهیم کرد نه ایران.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در دیدار با معاونان و کارمندان دادستانی کل کشور با اشاره به موضوع استعفای شهردار تهران گفت: شورای شهر بساط سیاست‌بازی که راه انداخته، چه معنایی دارد؟ دادستان کل کشور افزود: شهردار مجددا استعفایش را تقدیم کند.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز در خصوص مبارزه با قاچاق کالا گفت: همه دستگاه‌های نظام باید در مبارزه با قاچاق کالا پای کار باشند و قوه قضائیه هم وظیفه خود را انجام می‌دهد.

همچنین نعمت احمدی با اشاره به وضعیت کنونی آب در کشور، گفت: ما در کشور نیاز به فرمان جهاد در آب داریم و این جهاد باید در سه بخش الگوی مصرف، جایگزینی سیستم لوله کشی‌های فرسوده و تغییر الگوی کشت ایجاد شود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 14214 بازدید

بازدید دیروز: 18185 بازدید

بازدید کل : 1665742 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر