پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۸
 |  20/ فروردین/ 1397 - 4:34
  |   نظرات: بدون نظر
58 بازدید بازدید

دادستان های مناطق مرزی برای مبارزه با قاچاق فعال تر شوند


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با اشاره به انتشار اخبار و اظهارات برخی نمایندگان مجلس مبنی بر وقوع قاچاق های عمده از طریق مبادی رسمی و گمرکات، دادستان کل کشور و سازمان بازرسی را مامور کرد که برای پیگیری این موضوع با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی اقدامات لازم انجام دهند.
وی تصریح کرد: دادستان های مناطق مرزی و نقاطی که گمرک در آنها مستقر است باید فعال تر شوند تا با انجام اقدامات قانونی لازم ضمن بسته شدن باب قاچاق، گام های موثر در جهت حمایت از تولید داخلی برداشته شود.

**اظهارات بن سلمان در باره رژیم صهیونیستی خیانت به مسلمانان است
آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، تصریح کرد: متاسفانه نهادهای بین المللی و سازمان ها و کشورهای مدعی حقوق بشر که در هر موضوعی که به نفعشان هست، صدایشان بلند است اما در برابر این جنایات ساکت هستند و از همه بدتر چراغ سبزهای آمریکا و اظهارات منافقانه بن سلمان ولیعهد عربستان در باره شناسایی رژیم صهیونیستی است که خیانتی بزرگ به همه مسلمانان بود.
رئیس دستگاه قضایی تاکید کرد: امروز همه مسلمانان باید در برابر توطئه علیه مردم بی دفاع فلسطین هم پیمان شوند و امیدواریم که کشورهای آزادیخواه و نخبگان آنها صدای مظلومیت ملت فلسطین را به گوش جهان برسانند. درهمین راستا پیام اخیر رهبر معظم انقلاب به ملت فلسطین در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه بسیار ارزشمند بود و مانند همیشه حمایت جمهوری اسلامی از ملت مظلوم فلسطین را نشان داد.
آیت الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود یکی از مهمترین اقدامات در راستای حمایت از تولید داخلی را مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و گفت: این مبارزه نیازمند همکاری و هماهنگی همه نهادهای مسئول است. امروز مسئله قاچاق کالا و قاچاق ارز و حتی تحولات در عرصه خرید و فروش ارز مشکلات بزرگی را برای مردم پدید آورده است که دستگاه قضایی مانند همه دستگاه ها باید در این زمینه پای کار باشد و برای رفع این معضل گام بردارد.

**کارهیچ مراجعه کننده ای را به فردا نیاندازیم
آیت الله آملی لاریجانی گفت: ما کارگزاران حکومتی در نظام جمهوری اسلامی باید توجه داشته باشیم که یک خوان عظیم معنوی در مقابل ما گسترده شده تا عیار هر یک از ما در خدمت به مردم و بندگی خدا مشخص شود.
وی افزود: مصداق گره گشایی از کار مردم در دستگاه قضایی همین است که کار هیچ مراجعه کننده ای را که می توان در اسرع وقت انجام داد به فردا نیاندازیم.
آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به آثار و برکات روز مبعث نیز اظهارکرد: ۲۷ رجب روز بسیار بزرگی است که لازم است در این روز به اصل پیامی که پیامبر به ویژه در آن مقطع تاریخی برای مردم آورد توجه کنیم. اسلام، باطن و حقیقت همه ادیان الهی و احیاگر کرامت انسانی است که این پیام امروز بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز بشریت است. پیامبر در زمانی مبعوث شد که عرب جاهلی در سیاه ترین دوران خود قرار داشت و در مناطق دیگر نیز انحرافات عجیبی درادیان پدید آمده بود که مردم را به مسیرهای غیرتوحیدی و شرک و کفر سوق می داد.

** بشر امروز گرفتار جاهلیت مدرن است
رئیس قوه قضاییه با بیان این که پیام حضرت محمد(ص) آن تحول عظیم را در میان مخاطبان عرب و غیرعرب ایجاد کرد، ادامه داد: امروز بشریت گرفتار جاهلیت مدرن است که محتوای آن چیزی جز روی گرداندن از حق و پشت کردن به توحید و عبودیت نسبت به خداوند نیست.
«افتادن به ورطه هواهای نفسانی نیز از دیگر جلوه های جاهلیت مدرن است و همانگونه که همه مردم در سراسر جهان شاهد هستند، جنگ ها، خونریزی ها، کشتارها و برده داری‌ها، امروز در قالبی دیگر و با شیوه هایی جدید تجلی کرده است.»
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به کشتار مردم بی گناه فلسطین، یمن، عراق، افغانستان و سوریه، این اقدامات را از مصادیق بارز جاهلیت مدرن برشمرد و بیان داشت: جاهلیت مدرن بسیار وحشتناک تر از جاهلیت کهن است. نفاق و دورویی کشورهای قدرتمند امروز بیداد می کند چنانکه می بینیم یمن توسط عربستان سعودی بمباران می شود و از نظر غذا و دارو در محاصره است، اما آمریکا و اروپا به صورت کاملاً آشکارا تمام توان خود را بر فروش سلاح به کشوری که در حال ارتکاب جنایات جنگی است، متمرکز کرده اند.
اجتمام*۱۷۲۴*۱۱۹۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11791 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1850195 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر